S.V. Honselersdijk wint moeizaam van Nootdorp
dinsdag 30 januari 2024

S.V. Honselersdijk had het vandaag niet gemakkelijk tegen hekkensluiter Nootdorp. Het won de wedstrijd met wat geluk met 2-1 en handhaaft zich zodoende bovenin de ranglijst. Man van de wedstrijd was Steyn de Bruijn met 2 doelpunten.

S.V. Honselersdijk kon zich in het begin van de wedstrijd moeilijk losmaken tegen het strijdlustige Nootdorp. Nootdorp nam in het begin van de wedstrijd gelijk het initiatief en kregen dan ook de eerste kansen. In de 8e minuut was Nootdorp dichtbij een doelpunt, maar het schot van Jop Verhagen werd knap gekeerd door keeper Quinten van der Helm. Een paar minuten later was het een corner van Nootdorp die in het 16 meter gebied werd gebracht. Uit de scrimmage wist Joey van Maaren hard uit te halen, maar de bal werd op de doellijn gered door Vince van Hagen. Zo kwam S.V Honselersdijk in het begin van de wedstrijd met de schrik vrij. Sporadisch waren de dijkenaars voor het doel van Nootdorp te vinden. Ze kregen weinig gelegenheid om een normale aanval op te zetten door het fellere Nootdorp. Na een kwartier trok S.V. Honselersdijk wat meer uit zijn schulp met enkele tegenstoten tot gevolg. Maar dit resulteerde niet tot echt grote kansen. Ook Nootdorp kon weinig potten meer breken zo dat de wedstrijd een beetje op slot leek te gaan. Nootdorp was nog wel de meest aanvallende ploeg en wilde voor rust graag nog wat forceren. In de 20e minuut werd aanvaller Joey van Maaren teruggefloten door scheidsrechter Bas Persoon na randje buitenspel gestaan te hebben. Na een half uur spelen vond S.V. Honselersdijk toch een gaatje in de hechte verdediging van Nootdorp. Het was een knappe pass van Vince van Hagen op Steyn de Bruijn die randje buitenspel door mocht gaan een met een lobje keeper Jordi de Bruijn wist te verschalken, 1-0. Nootdorp werd wat feller waar Rik van Schie bijna de dupe van werd. Dylan Ligeon kwam met gestrekt been inglijden op het been van Rik. Scheidsrechter Bas Persoon had hem hiervoor minimaal met geel moeten bestraffen, maar hield de kaarten alsnog op zak. Na 26 minuten weer een goede aanval van Nootdorp en een paar meter voor keeper Quinten van der Helm kon plaaggeest Mitchell Addoel hard uithalen, echter een fantastische reflex van keeper van der Helm voorkwam de gelijkmaker. Met enig geluk kon S.V. Honselersdijk tot de rust de voorsprong behouden.

De 2 helft begon gelijk weer met een aanvallend Nootdorp en werd het daardoor gelijk gevaarlijk voor het doel van keeper Quinten van der Helm. Het was een pass van Justin van Rijswijk op de vrijgelaten Mitchell Abdoel, maar gelukkig voor S.V. Honselersdijk ging de bal voorlangs het doel. Het zou nog een heet middagje worden. Nootdorp bleef maar pompen en de ploeg van Pim van der Hoorn kwam er nog slechts sporadisch uit. In de 56e minuut glipte rechtsbuiten Joey van Maaren langs 2 verdedigers en kon verdediger Niels van Wingerden, door zich zelf in de baan van het schot te werpen, een doelpunt voorkomen. De thuisploeg speelde in deze fase heel slordig en het was eigenlijk wachten wanneer Nootdorp toe zou slaan. S.V. Honselersdijk moest het in deze fase hebben van counters, maar het probleem de hele middag was dat de bal de voorwaartsen niet kon bereiken. In de 70e minuut zowaar een grote kans voor S.V. Honselersdijk om de voorsprong uit te breiden. Het was Steyn de Bruijn die een pracht pass op doorgelopen Tom van Veen gaf. Tom was 2 verdedigers te snel af en ook keeper Jordi de Bruijn werd omspeelt echter alleen voor het doel schoot Tom de bal te zacht in zodat de verdediging van Nootdorp de bal nog kon wegwerken. Nootdorp ging 1 op 1 spelen en de druk werd groter en groter op het doel van Quinten van der Helm. In de 80e minuut was het dan toch de gelijkmaker. Jordy van Maanen ging gemakkelijk op rechts door de Honselse verdediging, de gelijkmaker was een feit, 1-1. De laatste 10 minuten van de wedstrijd konden nog wel heel spannend worden. Nootdorp ging nu alles op alles zetten om de winst over de streep te trekken. S.V. Honselersdijk kreeg het zwaar te verduren, maar in de 85e minuut toch een uitbraak via Steyn de Bruijn. Een overtreding op Steyn leverde een vrije trap op. De toegewezen vrije trap werd bij de verste paal gebracht. Keeper Jordi de Bruijn verkeek zich op de bal en liet de bal los. Tom van Veen reageerde heel alert en kon de bal terugleggen op Steijn de Bruijn en hij maakte de 2-1. Een onverwachte voorsprong voor de Dijkenaars na alle gemiste kansen van Nootdorp. Het was nog even het hoofd koel houden en na 5 minuten blessure tijd floot scheidsrechter Bas Persoon voor het einde van de wedstrijd. Het was een niet al te beste wedstrijd, maar de 3 puntjes waren wel binnen.

A.s zaterdag is het eerste elftal vrij.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Vince van Hagen, Ricardo van der Zijden, Rik van Schie, Nick van der Kraan, Joey Valstar, Ben Wagener (-90 Nigel Hendrix), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A, -87 Luke Groenenboom), Sean van der Stap (-76 Holder Djehnairo)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Alexander Wagener