Onder 23 jaar sluit Delftse Beloften Competitie af met verlies
donderdag 25 januari 2024

Afgelopen maanden heeft S.V. Honselersdijk O23 deelgenomen aan het door DSW - RODI Media ZH gesponsorde toernooi de Delftse Beloften Competitie. Dit is een voetbaltoernooi georganiseerd door een Delftse commissie nauw verbonden met de Delftse voetbalvereniging DHL.

S.V. Honselersdijk was ingedeeld bij de leeftijdsgenoten van Concordia, DSVP, RKDEO, Wippolder en Vitesse Delft
Waar sommige verenigingen het elftal hadden samengesteld uit selectiespelers waren er ook verenigingen,
waaronder S.V. Honselersdijk die juist spelers uit het 3e elftal en de JO19 hadden geselecteerd.
Wennen aan het zogenaamde grote mannen voetbal was het motto.

S.V. Honselersdijk speelde een moeilijke 1e wedstrijd tegen Concordia ( 7-0 ) verlies, in de 2e wedstrijd tegen DSVP werd een 5-3 overwinning behaald. Hierna werd in een doelpuntrijke wedstrijd met 4-3 verloren van RKDEO en ook de wedstrijd tegen Wippolder ging met 1-0 verloren.
Afgelopen dinsdag was de laatste wedstrijd tegen hekkesluiter Vitesse Delft. Na een flitsend begin van S.V. Honselersdijk was het maar 1-0, waar een grotere voorsprong op zijn plaats was geweest. Hierna nam Vitesse Delft het heft in handen wat resulteerde in een 1-4 ruststand. Na de rust kwam Honselersdijk sterk terug met als gevolg een 3-4 tussenstand vlak voor tijd. Een gelijkspel was nog mogelijk geweest als de scheidsrechter de laatste aanval ( 1 tegen 1 met de keeper ) door had laten gaan.
Door al deze uitslagen is S.V. Honselersdijk als 4e geƫindigd in de poule, op doelsaldo.

Al met al een leuke competitie, goed georganiseerd door de commissie.

Hierbij wil S.V. Honselersdijk de sponsoren DSW- RODI Media ZH en de Delftse organisatie bedanken en zullen zeker volgend seizoen wederom deelnemen aan dit prachtige evenement.

Tekst: Steven van Erven

Zoomin'