S.V. Honselersdijk speelt gelijk tegen Velo
zondag 21 januari 2024

De competitie startte in 2024 met de derby tegen Velo. Winterse temperaturen en een guur windje brachten de trouwe Honselse supporters naar Wateringen.
Het was de vraag of de wedstrijd op het hoofdveld door kon gaan. Dat bleek het geval na de inzet van onderhoudsbedrijf Vrij en vrijwilligers van Velo. Voor de supporters is dat fijn en of dat voor de spelers geldt is wellicht een andere zaak. Het veld was natuurlijk niet toppie en had invloed op het spel. Niet raar na de vele regen en vervolgens een vriesje erover heen.

S.V. Honselersdijk was in de beginfase de bovenliggende partij met diverse kansen. Velo kwam na een kwartier tot een eerste doelpoging, echt uitgespeelde kansen waren er niet in de eerste helft voor de thuisclub. Het was dan ook niet onverwacht dat S.V. Honselersdijk op voorsprong kwam. Uit een mooi aangesneden vrije trap van Joey Valster kopte Ricardo van der Zijden in de 37e minuut fraai in. De bal belandde in eerste instantie op de paal en caramboleerde via de keeper in het doel. 0-1 met de rust.

Velo kwam in de tweede helft terug op 1-1. In de 57e minuut viel de 1-1 door een kluts. We zagen vervolgens diverse kansen voor Velo op een voorsprong. Dat gold ook voor S.V. Honselersdijk, dat in het slot van de wedstrijd dichtbij de winst was. Het bleef echter 1-1. Het eerste punt in 2024 is binnen.

Opstelling
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Ricardo van der Zijden, Vince van Hagen, Rik van Schie (geel), Nick van der Kraan, Joey Valstar, Lars Ammerlaan, Sean van der Stap (74- Luuk Groenenboom), Tom van Veen, Steyn de Bruijn

Van Dijk Brouwer Installatietechniek