3e dag selectie S.V. Honselersdijk in Benidorm
vrijdag 12 januari 2024

Op donderdag gingen de 5 langdurend geblesseerde spelers Milan Vijftigschild, Brian Valstar, Nick Duijvestijn, Branco Kok en Max van der Kraan met 2e elftalleider Alex Voskuil naar een lokale sportschool, speelde het 1e elftal tegen een team van Van Riemsdijk Sports Agency, trainde het 2e en het 3e op het veld ernaast, werd een voetvolleytoernooi gespeeld, vond de strijd om de Vreemdelingen Bokaal plaats en werd na het diner in één van de vele Nederlandse eetcafés en kroegen in Benidorm, het nabij ons hotel gelegen Moby Dick, de Pubquiz gehouden. Bij het ontbijt werd gezongen voor de jarige Rob van Veen.

Van Riemsdijk Sports Agency is een spelersmakelaars kantoor dat zich ook in Spanje gevestigd heeft. Spelers uit hun stal trainen en verblijven hier en proberen aan een profcontract te komen in de lagere profvoetbaldivisies. De wedstrijd stond onder leiding van een lokaal arbitraal trio in opleiding waarvan 1 vrouwelijke grensrechter. Ze acteerden heel professioneel met oortjes en microfoontjes. Steijn de Bruin en Joey Valstar schoten S.V. Honselersdijk naar een 2-0 voorsprong. Van Riemsdijk Sports scoorde de aansluitingstreffer, waarna nog voor rust Joey Valstar 3-1 en Van Riemsdijk Sports 3-2 scoorde. Na rust werd veelvuldig gewisseld, werd het 3-3, stopte Barry Botman nog een strafschop en tikte Ricardo van der Zeijden een vrije trap van dichtbij de 4-3 overwinning binnen. De publieke belangstelling was groot, want de voltallige supportersreisgroep en 6 supporters met (vakantie)woningen in de buurt stonden her en der langs de lijn. Uiteraard ging de grote groep nog op de foto.

Na de lunch werd op het strand het traditionele voetvolleytoernooi gespeeld. Het plezier, de passie en saamhorigheid spatte er van af. Uiteindelijk werd het team van 3e elftal assistent-trainer Marco Gardien, verder bestaande uit Lowell Dijkhuizen, Ben Wagener en Sean van der Stap de winnaar van het toernooi. Vervolgens werd naadloos overgegaan in de traditionele strijd om de Vreemdelingen Bokaal. Hieraan nemen spelers die dit seizoen nieuw zijn in de selectie verplicht deel. Marco Gardien, nieuw in de trainersstaf maar met meer dan 600 wedstrijden in het 1e elftal dus absoluut geen nieuweling, hoofdtrainer Pim van der Hoorn, die medio 2024 aan zijn 2e seizoen zal beginnen, en 3e elftalleider Mitchell Vlielander toonden hun sportiviteit door ook deel te nemen. De winnaars van vorig jaar zorgden voor de organisatie. Omdat sinds dit jaar de selectie 3 elftallen kent was de groep groter dan ooit. Ludiek gekleed en in estafette moest een parcours met hindernissen worden afgelegd. Uiteindelijk won het team van Vlielander, Derk Kester, Axel Heemskerk, Bas van Elswijk, Kay Gardien en zijn neef Sam Gardien die zwaarbevochten Vreemdelingen Bokaal. Met de supporters werd nog een bakkie gedaan in hun plaatselijke stamkroeg dichtbij de plek waar de strandactiviteiten plaatsvonden.

De óók traditionele Pubquiz, georganiseerd door de sportverzorger Sjaak Brunt, speler Lars Ammerlaan en de trainers Pim van der Hoorn en Jasper Steringa, bestond uit 3 speelrondes. Twee speelrondes bestonden uit 10 algemene voetbalvragen. De 3e ronde was gericht op weetjes over onze eigen club S.V. Honselersdijk zelf. Het leuke van de quiz is dat de teams bestaan uit spelers, begeleiders en supporters. Het team van de supporters en aanvoerders Rob Thoen en Joey Heskes (“Ik zorgde er alleen voor dat mijn team versnaperingen kreeg om goed te presteren.”), Mitchell Vlielander, Nick van der Kraan en Brandon MacKaay wonnen de quiz en kregen allen een heel duur horloge van een plaatselijke kioskhouder. Rob Thoen nam de door Sjaak Brunt uitgereikte prijs in ontvangst. Het was een enerverende en lange dag geweest.

Zoomin'