Dag 3 Supporters op reis: De overwinning van Rob!
vrijdag 12 januari 2024

De dag begon zoals gewoonlijk met het ontbijt ter voorbereiding op de wedstrijd die door het eerste vandaag gespeeld zou worden. Ditmaal was het Roy Lange die even iets meer tijd nodig had om weer fris en fruitig langs de lijn te staan, dus hij sloot wat later aan. Ditmaal waren we, met enige vertraging dus, wel helemaal compleet want ook reisleider Ed kon vandaag met dank aan taxi Henk weer voor een deel aansluiten. Fijn voor huisfotograaf Alexander, want dan kon hij eindelijk zijn gewenste groepsfoto maken. Normaal duurt dit een half uur, maar na wat aandringen kon hij zijn fotootje ook maken binnen 5 minuten.

De wedstrijd werd afgewerkt op hetzelfde complex waar getraind wordt en daar zagen we een zeer interessante pot. De eerste 10 minuten had Honselersdijk nog weinig te vertellen en zagen we een goede tegenstander met veel individuele kwaliteiten. Echter toen Honselersdijk ook wakker werd, kwamen de vaste patronen en het collectief naar boven. Tot ieders verbazing langs de kant (behalve Geert van Veen) kwam Honselersdijk dan ook op een keurige 0-2 voorsprong, waarbij er uiteindelijk zelfs met een 1-3 tussenstand de rust werd gehaald. In de 2e helft werd het nog spannend en lieten we de tegenstander terugkomen tot 3-3, maar uiteindelijk werd er toch een overwinning behaald. Eindstand 3-4. Dat belooft wat voor de 2e seizoenshelft, waarbij sommige supporters al rekening houden met een scenario waarbij Gerard Joling alvast ingeseind moet worden.

Na de wedstrijd was het tijd om te wandelen naar de boulevard, zodat er een plekje in de zon op het terras van de KU Lounge kon worden veroverd. Hier zou zich namelijk het middagprogramma van de selectie afspelen met als hoogtepunt ‘’De Vreemdelingenbokaal’’. Ook namens de supporters van harte welkom in de selectie van SV Honselersdijk: Wij hebben weer genoten en vreselijk gelachen om de nieuwelingen (waaronder de vuurdoop voor hoofdtrainer Pim).

Na het avondeten werden we verwacht voor de welbekende pubquiz met de supporters en de selectie. In een bomvolle Moby Dick mocht Sjaak zijn showtje opvoeren met behulp van Lars Ammerlaan. Wederom zat het weer goed in elkaar en werden de nog overgebleven hersencellen (als die er al waren) flink aan het werk gezet. Er schijnt nog nooit zoveel bier verkocht te zijn in deze kroeg. Na 35 vragen over voetbal was het uiteindelijk het team van Rob Thoen (met hulp van Nick van der Kraan) die de meeste vragen goed wisten te beantwoorden. Uiteraard kon Rob zijn geluk niet op en mocht hij de befaamde hoofdprijs ophalen bij Sjaak: Voor heel het team een peperdure Rolex die gekocht was bij de lokale verkoper langs de boulevard. Rob doet deze absolute hoofdprijs, waar menig Kerstrad winnaar jaloers op is, niet meer af.

Een groot deel van de supporters vond het na de pubquiz wel mooi geweest en zocht lekker de rust van het hotel op. Morgen staat er weer een wedstrijd op het programma en wordt er door de rest getraind. Gelukkig is dit in de middag gepland, zodat de supporters een ochtend hebben om uit te slapen en even bij te komen. Tot morgen!

Zoomin'