1e en 2e dag selectie S.V. Honselersdijk in Benidorm
donderdag 11 januari 2024

2e Dag S.V. Honselersdijk in Benidorm

Woensdagochtend werd er getraind op 2 kunstgrasbijvelden van het Estadio Municipal Guillermo Amor Benidorm, waar S.V. Honselersdijk al vaker tijdens eerdere trainingskampen op het hoofdbijveld trainde en in het stadion zelf een keer een wedstrijd speelde. Na de warming up werd in verschillende trainingsvormen gewerkt en werden er partijtjes gespeeld. Onder toeziend oog van de supporters, die in kleine clubjes naar het stadion waren gekomen, spatte het spelplezier van spelers en staf er vanaf. De oudere spelers van het 3e elftal wilden na afloop persé op de foto om blijk te geven van hun overwinning op de jongere spelers uit hun elftal.

Keeperstrainer Janco Koole is met de 5 selectiekeepers aan de slag geweest. Terug in het hotel werd er geluncht. In de middag werd even buiten Benidorm op een outdoor racketcenter een gecombineerd tennis- en padèltoernooi gespeeld. De uiteindelijke winnaars werden assistent-trainer Marco Gardien, Rob van Veen en Kay Gardien, het neefje van Marco. Hun prijs was een reep chocolade. De jongste selectiespeler aan dit trainingskamp Djehnairo Holder kreeg het padèllen snel onder de knie. Janco Koole was ‘s middags tennisscheidsrechter. 2e Elftalleider Dick Hendriks was na Marco Gardien de oudste deelnemer aan het tennis- en padèltoernooi. En 3e elftalleider Mitchel Vlielander wierp zich het minitoernooi op als groundsman. Hij sleepte na afloop de tennisbaan glad.

‘s Avonds waren de spelers na het diner vrij. De trainersstaf en enkele leden uit de begeleidingsstaf keken in The Rockstar naar de Super Copa wedstrijd Real Madrid-Atletico Madrid op groot beeldscherm. Donderdag speelt het eerste elftal een oefenduel; vrijdag het tweede. Het derde elftal traint deze dagen gewoon door. Zaterdag wordt teruggereisd naar Nederland.

1e Dag S.V. Honselersdijk in Benidorm

Het was koud dinsdagochtend 4:00 uur op Sportpark De Strijphorst. Het was ruim 5 graden onder nul en de wind maakte het er alleen maar kouder op. Twee touringcars, waaronder 1 met aanhanger, stonden klaar om 100 man naar het vliegveld Rotterdam The Hague Airport te brengen. Acht uur later werd bij een temperatuur van zo’n 17 graden ingecheckt in het Hotel Rio Park in Benidorm en kon het trainingskamp van 5 dagen beginnen.

Na de lunch werd in trainingstenue naar het strand gewandeld. Eenmaal daar aangekomen had conditietrainer Sjaak Brunt zijn stopwatch al in de hand om het startsein te geven van de traditionele strandloop van ruim 5 kilometer. Met frisse tegenzin ging men van start. Even leek het erop dat topspits van weleer Marco Gardien, de huidige assistent-trainer van het 3e elftal, een voorsprong nam. Maar foto’s kunnen bedriegen. Na een halve ronde hield de moegestreden Gardien ermee op. Ricardo van der Zeijden won de strandloop, maar dat verbaasde niemand. Brunt onderwierp de spelers erna aan Cross Fit oefeningen. Vooral de jongste selectiespeler Djenairo Holder (17) had het zwaar maar liet zich niet kennen. De training werd afgesloten met verschillende partijtjes beachvoetbal. Het was al met al een zeer intensieve dag geweest. Ondertussen zaten de 27 meegereisde supporters op het terras van een Ierse pub aan de boulevard. Met z’n allen werd de dag met een drankje afgesloten. Het diner smaakte goed en de spelers kregen een vrije avond van trainer Pim van der Hoorn. Dat lieten de spelers zich geen tweede keer zeggen.Woensdag volgt de eerste training op kunstgras en in de middag een tennis en padèltoernooi.

Condubouw