Kerstrad 2023: een editie voor in de boeken
vrijdag 29 december 2023

Terwijl iedereen nog aan het bijkomen is, kunnen we alvast voorzichtig terugblikken op het Kerstrad... Het was wederom een editie voor in de boeken, die iedereen nog lang bij zal blijven. De prijzen vlogen in het rond tijdens het traditionele rad en de Sosefhal werd weer ouderwets op z'n kop gezet tijdens het daaropvolgende feest!

Bij het traditionele rad werd de kersverse Koning Kerstrad bijgestaan door presentator Mark Post, die zijn collega Maurik Molenaar wegwijs maakte op het podium. De Kerstdames wisten de loten binnen recordtijd te slijten aan de aanwezige bezoekers, waarna dan ook de (hoofd)prijzen over het podium vlogen. De ene na de andere winnaar werd welkom geheten op het podium, waarbij ook Rob Thoen als oud-Koning Kerstrad werd uitgenodigd om tijdens een gastronde aan het rad te draaien.

Tijdens het rad werd er ook stilgestaan bij de serieuze kant van het leven. Helaas zijn ons afgelopen jaar meerdere bekenden ontvallen, waaronder Ab van Dijk. Hij was bij iedereen bekend als directeur bedrijfsvoering van onze club, maar Ab was ook jarenlang één van de kartrekkers van het Kerstrad. Reden genoeg om de vijfde ronde van het rad te veranderen in de KWF-ronde, waarbij de opbrengst Het aanwezige publiek doneerde een prachtig bedrag, dat uiteindelijk door De Club Van Honsel en de twee voorzitters van DCVH & S.V. Honselersdijk werd opgehoogd tot €3.000.

Na afloop van het traditionele rad werden alle tafels en banken opzij geschoven en was het tijd voor het grote Kerstrad-feest. DJ Rob van Veen trapte de avond af en wist de zaal helemaal klaar te stomen voor optredens van Alamaison, Funky Risotto en Stef Ekkel. Zelfs ABBA had nog tijd voor een gastoptreden, waarna er in stijl werd afgesloten door onze eigen DJ Rob van Veen. Vervolgens kon iedereen, zonder fi-jasco, de jassen uit de lockers halen en met goed gevulde zakken huiswaarts keren.

Namens de organisatie willen we alle vrijwilligers, sponsoren en bezoekers van het Kerstrad bedanken voor deze prachtige editie. Zonder jullie was het onmogelijk om een Kerstrad-editie zoals deze in . Hopelijk houden we ook volgend jaar samen het rad draaiende!

Helaas zijn we nu weer veroordeeld tot het lange aftellen tot het Kerstrad, maar gelukkig hebben we de foto's nog om na te genieten! De foto's zijn terug te vinden via de volgende link: KERSTRAD FOTO'S.

Tot volgend jaar, tot Kerstrad!

Zoomin'