S.V. Honselersdijk wint een punt
maandag 4 december 2023

Het ambitieuze sponsorcommissielid Henk van Renesse vatte de wedstrijd goed samen: “Een punt gewonnen”. Op basis van de kansen verhouding en het spelbeeld waren het de bezoekers uit Delft die meer aanspraak maakte op de overwinning. Uiteindelijk zorgde de 1-1 stand naast puntendeling ook voor beide een gedeelde eerste plek op ranglijst samen met Forum Sport.

Wippolder begon de eerste helft voortvarend, dit in tegenstelling tot de thuisploeg. In de 7de minuut speelde centrale verdediger Nigel Hendriks voor Sinterklaas en liet zich verrassen in de opbouw. De Delfse aanvaller pakte het cadeau gretig uit en noteerde de 0-1 op het scorenbord. De eerste 15 minuten waren duideiljk voor Wippolder, waarin keeper Quinten van der Helm nog prachtig redding bracht en de 0-2 voorkwam. Hierna kwam Honselersdijk wat meer in haar spel. Een mooie steekpass van Kevin Bogaards op de diepgaande aanvoeder Tom van Veen die handig met zijn lichaam zijn directe tegenstander voor bleef en vanuit een knappe hoek de keeper verschalkte. Met een stand van 1-1 gingen beide ploegen op zoek naar de voorsprong. Een bal op maat van Vince van Hagen, waar Tom van Veen met z’n hoofd net niet genoeg kracht achter kreeg. Vervolgens nog een kans voor aanvaller Kevin Bogaards die de bal over de grond in de hoek plaatste, maar een been van een verdediger ervoor zorgde dat de bal naast het doel belanden.

In de tweede helft kwam VV Wippolder sterker uit de kleedkamer. Hiertegenover kon SV Honselersdijk af en toe gevaarlijk zijn wat niet echt leidde tot kansen. Voor de Delftenaren bleek onze keeper Quinten van der Helm een sta in de weg. Kansen die normailter zouden leiden tot een doelpunt wist onze rots in de branding te pareren. Na een knappe actie van buitenspeler Sean van der Stap leek er een mogelijkheid te ontstaan om tegen de verhoudingen in de 3 punten op de Strijphorst te houden. Echter een pollejte voorkwam een schot tussen de palen en belandde de bal knullig naast het doel. Mede hierdoor kwamen beide ploegen niet verder dan een 1-1 en werden de punten gedeeld.

Matchwinnaar Quiten van der Helm roemde tegenover de WOS het Honselse teamgeest en concludeerde dat de kracht van de ploeg zit in het collectief waar vanuit de kwaliteiten kunnen excelleren. Mooie, wijze en volwassen woorden van onze jonge keeper!

Volgende week speelt het elftal van hoofdtrainer Pim van der Hoorn haar laatste wedstrijd voor de winterstop uit tegen RKDEO.

Opstelling
Quinten van der Helm, Niels van Wingerden, Nigel Hendriks, Vince van Hagen, Rik van Schie, Nick van der Kraan, Joey Valstar, Ben Wagener (-74 Lars Ammerlaan), Sean van der Stap, Tom van Veen, Kevin Bogaards (-74 Djehnairo Holder)

SV Honselersdijk 2 – Die Haghe 2 (3-0)
De ploeg van 2de elftal trainer Jasper Steringa trof Die Haghe in een thuiswedstrijd. Met twee doelpunten van Bart van der Ende en één van Scott van der Ende werd er met 3-0 gewonnen.

SV Honselersdijk 3 – SVH 2 (2-2)
Derde elftal trainer Hans de Wijs zag samen met zijn assistent Marco Gardien hun ploeg knap weerstand bieden tegen de koploper. Het team voornamelijk bestaande uit jonge spelers konden een 2-1 voorsprong net niet over de streep trekken en moesten genoegen nemen met een puntendeling.

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto’s: Wouter Dill