VV Voorschoten ‘97 – SV Honselersdijk: 3-0
maandag 15 mei 2023

Afgelopen zaterdag 13 mei 2023 om 14:30 uur stond de belangrijke uitwedstrijd tegen VV Voorschoten 97 op het programma voor directe handhaving in de 1ste klasse B. De strijd om de felbegeerde plek boven de degradatie grens is spannend en zeker nog geen gelopen koers. Waar VV Voorschoten ’97 met winst zich officieel veiligspeelt, is ons SV Honselersdijk er alles aan gelegen om een goed resultaat te behalen.

De wedstijd begon gelijk op, waarbij de de ploeg van hoofdtrainer André Lourens in het eerste halfuur meer van het spel had zonder echt gevaarijk te worden. De voorschotennaren leken niet onder de indruk en sloegen net voor rust tweemaal toe, door fouten genadeloos af te straffen. Met deze flinke domper zochten beide ploegen de kleedkamer op voor de rust.

Na de rust leken de Honselersdijkers nog aangeslagen te zijn en was het wachten op de 3-0. Deze viel dan ook. Nadat de verdediging werd opengereten schoof de voorschootse aanvaller beheerst de 3-0 binnen. Deze tussenstand leek bevrijdend te werken, waardoor SV Honselersdijk meer de aanval zocht. Dit leidde tot een paar goede kansen die of naast gingen of geblokt werden door een tegenstander. In de zoektocht naar het redden van de eer vergat men regelmatig het verdedigende aspect, wat VV Voorschoten ‘97 de ruimte gaf om te combineren en nog een paar keer goed gevaarlijk te worden. Zo bracht keeper Quinten van der Helm knap redding op een door hemzelf veroorzaakte penalty. Ondanks de kansen aan beide kanten bleef de stand ongewijzigd.

Met dit verlies en de uitslagen op de andere velden is het nog spannender geworden in de strijd om directe handhaving in deze zware competitie. Ons vlaggenschip heeft nog 2 wedstrijden in het verschiet beginnende met de thuiswedstrijd aankomende zaterdag tegen de directe concurrent SV Den Hoorn en als laatst de wedstrijd tegen de niet te onderschatte VV DHC uit Delft.

De staf en spelers zullen er keihard voor moeten werken en knokken om deze competitie voor SV Honselersdijk tot een positief einde te brengen. Hiervoor kunnen zij ook alle support gebruiken.

Ik wil dan ook iedereen die onze mooie club een warm hart toedraagt, oproepen om ons vlaggenschip te komen steunen!

Tot zaterdag!

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Nigel Hendriks, Vince van Hagen, Max van der Kraan (Ricardo van der Zijden), Joey Valstar, Youri Riepe (Bart van der Ende), Nick van der Kraan, Lars Ammerlaan (Luuk Groenenboom), Tom van Veen (A), Brain Valstar

Tekst: Marcel Bruggeling
Foto’s: Jan van Marrewijk