S.V. Honselersdijk en Velo delen de punten
zondag 19 maart 2023

Het eerste elftal startte aanvallend tegen Velo met vier aanvallers. De dreiging met Steijn de Bruijn vanaf de linkerkant leverde al in de zesde minuut tot een doelrijpe kans voor Tom van Veen (foto 5). Het linkerbeen van Steijn stond ook bij de tweede grote kans voor S.V. Honselersdijk aan de basis. Met een fraaie pass zette hij Brian Valstar alleen voor de keeper. Helaas zag Brian zijn schot gekeerd door de keeper (foto 7). In de tussentijd kreeg Velo de eerste corner. Vanaf de 25e minuut kwam Velo wat meer in de wedstrijd. En dwong Quinten van der Helm tot een eerste redding. Een ongelukkige handsbal aan de rand van het strafschopgebied leidde tot een strafschop en betekende de 0-1 (foto 11). Kort daarop kreeg Velo de kans op 0-2, gelukkig voor S.V. Honselersdijk kon de aanvaller net niet bij de bal. Dat waren de belangrijkste wapenfeiten van Velo, niet veel kansen en daarmee een compliment voor de verdediging.
S.V. Honselersdijk nam het initiatief weer over en werd beloond. Uit een corner van Brian kopte Steijn fraai de 1-1 in (foto 12). Dat was tevens de ruststand.
Na de rust een aandringend Velo en scorend, echter in eigen doel. Na een fraaie (panna) actie van Tom van Veen (foto 18) buiten het strafschop gebied, kwam zijn voorzet uit bij een Velo verdediger. Die zag tot zijn ontzetting de bal in eigen doel belanden (foto 19 en 20). De 2-1 viel in de 53e minuut en de 2-2 in de 60e. Notabene in balbezit op het middenveld schonk S.V. Honselersdijk aan Velo een counter waar de 2-2 uitviel. De aantrekkelijke wedstrijd gaf voor beide partijen diverse kansen op de winst, tot zelfs in de laatste minuten. Het goed leidende arbitrale trio onder leiding van scheidsrechter Groenendijk vond het na een aantal extra minuten goed zo; het bleef 2-2. Een terechte uitslag. Luke Groenenboom viel geblesseerd uit en werd vervangen door de vervolgens goed invallende Daan van Elswijk.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Nigel Hendriks, Vince van Hagen, Rik van Schie, Lars Ammerlaan (geel), Nick van der Kraan, Tom van Veen (A), Brian Valstar, Luke Groenenboom (66 - Daan van Elswijk), Steyn de Bruijn

Prins Group