Ab van Dijk benoemd tot erelid van S.V. Honselersdijk
vrijdag 10 maart 2023

Soms voel je aan de betrokkenheid van alle aanwezigen hoezeer een boodschap terecht en meer dan dikverdiend is. Afgelopen zaterdag was zo'n moment in de bestuurskamer van ons clubgebouw. Daar werd in het bijzijn van familie, vrienden en clubgenoten Ab van Dijk benoemd tot erelid van S.V. Honselersdijk.

Door familie en (mede)bestuursleden van de club was Ab van Dijk op onopvallende wijze gevraagd om bij de wedstrijd van het eerste elftal aanwezig te zijn. Zoals gebruikelijk stond Ab nietsvermoedend langs de lijn naar de wedstrijd te kijken, tot het moment dat er steeds meer familie en vrienden op het sportpark verschenen. Zij kwamen, zoals Ab langzamerhand kon vermoeden, niet speciaal voor de wedstrijd van ons eerste elftal tegen SV Nootdorp.

De familie, vrienden en andere nauw betrokken clubgenoten waren op voorhand uitgenodigd omdat het bestuur in hun gezelschap Ab van Dijk wilde benoemen tot erelid van S.V. Honselersdijk. Door de aanwezige (oud-)voorzitters van S.V. Honselersdijk werd in een vogelvlucht benoemd welke functies allemaal heeft bekleed binnen onze club. De meeste leden kennen Ab als de Directeur Bedrijfsvoering, maar Ab is onder meer ook van meerwaarde geweest als bestuurslid en lid van een hele reeks commissies binnen de club.

Sinds de aanwezigheid van Ab bij onze voetbalvereniging, heeft de club zich op alle vlakken steeds verder kunnen ontwikkelen. Het belang van de club staat bij Ab altijd voorop, wat zowel op als naast het veld voor de dorpsclub zijn vruchten heeft afgeworpen. Vandaar dat het meer dan terecht is dat Ab afgelopen zaterdag door het bestuur werd benoemd tot erelid van S.V. Honselersdijk.

Eerder liet Ab in een interview met het AD Westland weten nog volop te willen genieten van de tijd die hem en zijn familie samen gegeven is. Ondanks dat de tijd met familie hierbij ongekend belangrijk is, heeft Ab aangegeven ook de nodige tijd aan zijn werkzaamheden op de club te willen besteden. Het typeert de mens Ab van Dijk, bij wie de kleur oranje altijd voorrang heeft.

Om in Ab zijn woorden af te sluiten: "Ik ben trots wat er op De Strijphorst met z'n allen is bereikt."

Prins Group