S.V. Honselersdijk pakt belangrijke overwinning op Nootdorp
maandag 6 maart 2023

S.V. Honselersdijk verslaat Nootdorp met 5-0 en pakt 3 belangrijke punten. De ploeg van André Lourens is nu opgeklommen naar de 8e positie op de ranglijst.

S.V. Honselersdijk miste deze middag een aantal basisspelers om verschillende redenen. Desondanks speelde S.V. Honselersdijk een zeer verdienstelijke wedstrijd en kwam het tegen Nootdorp nauwelijks in gevaar. Grotendeels bepaalden de oranjehemden het spelbeeld wat de verdienste was van het gedisciplineerde spel van de Dijkenaars.

Het was Nootdorp die fanatiek uit de startblokken kwam en S.V. Honselersdijk trachtte vast te zetten op eigen helft. Maar in de eerste de beste uitval van de thuisploeg ging de verdediging van Nootdorp in de fout. Uit een voorzet van Lars Ammerlaan was het Vincent Komeijn die de bal terugspeelde op zijn doelman Casper Catsburg. Doelman Catsburg ging hierbij in de fout door de bal op te pakken. Scheidsrechter Greveling floot dan ook voor een terechte indirecte vrije trap voor S.V. Honselersdijk. Joey Valstar tikte de bal breed op Steyn de Bruijn. In eerste instantie werd de bal op de doellijn gered, maar de rebound van Joey was wel raak,1-0. Een heerlijke voorsprong, maar even later toch even een domper. In een duel op de achterlijn raakte Joey Valstar ernstig geblesseerd en moest vervangen worden door Daan van Elswijk. Door de noodgedwongen aanpassing in de Dijkse verdediging trachtte Nootdorp hier gebruik van te maken. Uit een voorzet van Jop Verhagen wist Lars Ammerlaan nog net zijn hoofd eronder te zetten ten koste van een corner. Uit de corner was het Randy Stanneveld die zich goed wegdraaide en hard uithaalde, maar de bal ging gelukkig naast. S.V. Honselersdijk had na een minuut of 10 de verdediging weer op orde en kreeg kansen om de voorsprong uit te breiden. In de 20e minuut een goede onderschepping van Daan van Elswijk dat leidde tot balbezit van Steyn de Bruijn. In duel met zijn tegenstander zette Steyn de verdediger op het verkeerde been en speelde de bal breed op Kevin Bogaards die een uitgelezen kans kreeg, maar naast schoot. Maar in de 32e minuut was het dan wel raak. Uit een corner van Brian Valstar was het Brent Gardien die feilloos de bal binnen kopte, 2-0. Een terechte voorsprong die voor het rust signaal nog groter had kunnen worden. Het was Lars Ammerlaan die 2 uitgelezen kansen kreeg, maar jammer genoeg niet afmaakte.

Begin 2e helft was het gelijk al weer raak voor S.V. Honselersdijk. Na een bal over de verdediging van Nootdorp was Brian Valstar zijn verdedigers te snel af en scoorde met een lobje, 3-0. De Nootdorpse grensrechter vlagde nog voor buitenspel, maar daar was geen sprake van dat goed gezien werd door scheidsrechter Greveling. De verdediging van Nootdorp was even de draad kwijt want in de 52e minuut werd deze te kijk gezet. Een knappe actie van Steyn de Bruijn gevolgd door een een-tweetje met Lars Ammerlaan, bracht Steyn alleen voor de keeper. Met een mooie beweging omspeelde Steyn keeper Casper Catsburg en maakte zo de 4-0. Hierna nam de ploeg van Andre Lourens wat gas terug zonder dat de bezoekers echt gevaarlijk werden. De enige kans die de Nootdorpers kregen in de 2e helft was in de 86e minuut toen een schitterend afstandsschot van Lugino Schubert via de lat het veld weer in stuiterde. Maar het toetje van de wedstrijd was in de 87e minuut. Het was Vince van Hagen die een uitval van Nootdorp onderbrak en Steyn de Bruyn aanspeelde. Na een knappe solo, omspeelde hij de ingevallen doelman van Nootdorp en scoorde Steyn de 5-0. Na 92 minuten floot scheidsrechter Greveling voor het einde van de wedstrijd en zo boekte S.V. Honselersdijk een prachtige overwinning op Nootdorp.

A.s zaterdag gaat S.V. Honselersdijk op bezoek bij UVS.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Joey Valstar (A, -10 Daan van Elswijk (-87 Jorne Persoon), Vince van Hagen, Rik van Schie, Kevin Bogaards, Youri Riepe, Lars Ammerlaan, Brian Valstar (-80, Branco Kok), Luke Groenenboom, Steyn de Bruijn

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst