S.V. Honselersdijk investeert in de opleiding van de eigen jeugdtrainers
donderdag 26 januari 2023

Het is inmiddels al even geleden, maar desalniettemin nog zeker het benoemen waard. Na het informeren van de KNVB over het grote aantal enthousiaste jonge trainers bij S.V. Honselersdijk was de voetbalbond bereid om een cursus te organiseren voor de jeugdtrainers van onze club. De (jonge) trainers waren enthousiast om de kennis op voetbalgebied uit te breiden en hiertoe kregen zij de gelegenheid tijdens 4 cursusavonden die door de KNVB werden georganiseerd.

Op ons eigen Sportpark de Strijphorst heeft de KNVB in de 4 cursusavonden bij maar liefst 18 enthousiaste jeugdtrainers de kennis uitgebreid. De docenten Steef en Leroy waren verbaasd over het enthousiasme waar op onze trainers reageerde op de cursus. Er werden diverse aspecten behandeld tijdens de cursus, zowel met praktijklessen op het veld als theorielessen in de kantine.

Tijdens de cursus moesten de opdrachten en praktijklessen wel behaald worden door de trainers, maar uiteraard zijn alle cursisten hiervoor met vlag en wimpel geslaagd. Dit heeft als resultaat dat maar liefst 18 jeugdtrainers van S.V. Honselersdijk tijdens de cursus het diploma "Basismodule Jeugdvoetbal Trainer/Coach" hebben gehaald.

Hierbij willen we onze trainers nogmaals bedanken voor de enthousiaste inzet, allemaal gefeliciteerd met het behalen van jullie diploma!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek