Dag 3 trainingskamp: een vreemde dag
vrijdag 6 januari 2023

Ook vandaag begon de dag met een collectief ontbijt in het hotel. Wederom was iedereen op tijd, ditmaal in de gesponsorde kledij van Blue10. Tijdens het ontbijt werd duidelijk dat de veldtraining van vandaag wat minder intensief zou zijn dan de eerste training. Om 11.00 uur vertrok de bus weer naar het trainingscomplex, waar de selectie alweer werd opgewacht door de supporters. Een partijvorm, positiespel en standaard situaties stonden op het programma.

Conditietrainer Sjaak was achtergebleven in het hotel met Quin en Stef, die het vandaag ook iets lichter te verduren kregen dan gister. Ook Luuk voegde zich bij dit groepje na zijn enkelblessure, waar de locatie vandaag het zwembad betrof. Sjaak zelf nam het er ook van en dook ook het water in.

Na de training werd de dagelijkse lunch in het hotel genuttigd. Hierna zagen de spelers wat ruimte om de klaverjassen potten van gister af te maken, waarna iedereen in kleding van Van Egmond Lisianthus werd verwacht op het strand. In tegenstelling tot het strand van Benidorm bleek het strand van Albufeira wat minder geschikt voor het geplande voetvolley toernooi. Ondanks wat inspanningen van de leiding en Jasper voor het opzetten van de veldjes besloot André het voetvollley toernooi af te lassen met het oog op verdere blessures. Daarom werd besloten vroegtijdig aan de vreemdelingen bokaal te beginnen. Dit jaar was het de taak aan Joey van Marrewijk, Nick van der Kraan en Kevin Bogaards om dit te organiseren. Wegens de 2 corona jaren was er een overvloed aan nieuwelingen op het trainingskamp, waardoor er een heuse strijd ontstond. Met maar liefst 23 deelnemers had de organisatie zijn handen vol. Met een parcours over het zand en in de zee ging het er fanatiek aan toe.

Hierna kon een ieder zich douchen en opladen voor het diner, wat vandaag in de eetzaal van het hotel zelf plaatsvond. Hier bleek een lid van de begeleiding nogal wat sjans te hebben met een Schotse mede-gast, tot hilariteit van de groep. Na het diner werd ook deze avond café Celebrations opgezocht, waar voetbal werd gekeken en een deel van de groep een darttoernooi organiseerde. Winnaars Milan en Branco (zijn tweede prijs van de dag) werden beloond met wat vuurwerk en eeuwige roem. Hiermee kwam de avond ten einde en zocht men de hotelkamers op ter voorbereiding op het toernooi van morgen.

Morgen vroeg staat de Algarve Cup op het programma met 3 wedstrijden van 30 minuten. Helaas moest Jodan Boys 2 de wedstrijd van het 2e elftal afzeggen, waardoor er morgen zal worden aangetreden in een gemixt elftal. Na afloop van het toernooi heeft de groep een middag vrijaf ter eigen invulling.

Tot morgen,
Andries