Verhoging kantineprijzen per 1 januari 2019
donderdag 3 januari 2019

Beste bezoekers van S.V. Honselersdijk,

Allereest langs deze weg een heel mooi, sportief en bovenal gezond 2019 toegewenst!
Een jaar waarin het een en ander gaat veranderen op het gebied van de fiscale wetgeving, waar wij als club ook mee te maken krijgen. Vanaf 1 januari 2019 zal de Btw over een aantal kostenposten voor onze vereniging/ Stichting “De Drie Essen” niet meer verrekenbaar zijn als ‘voorbelasting’.

Daarnaast gaat per 1 januari 2019 het lage Btw-tarief van 6% naar 9%, iets wat ook nadelig is voor consumenten en ook voor ons als sportvereniging, daar wij ook meer Btw moeten gaan afdragen over de drankverkoop in onze kantine. Ook heeft onze belangrijkste drankleverancier (Heineken) aangegeven dat zij per 1 januari 2019 een (gemiddelde) prijsverhoging zullen doorvoeren van maar liefst 3,4%.

Deze ontwikkelingen zijn voor onze vereniging dan ook de directe aanleiding om de prijzen van onze consumpties over de gehele linie met €0,10 per consumptie, oftewel +/- 5%, per 1 januari 2019 te verhogen. In 2018 hebben we de prijzen, ondanks dat de prijzen van de drankinkoop toen al gestegen waren, toch gelijk kunnen houden. De prijzen van de overige producten zullen, daar waar nodig, ook per 1 januari 2019 worden aangepast.

Deze aanpassing leidt helaas tot minder ‘afgeronde’ prijzen (een biertje was vanaf medio 2017 tot en met eind 2018 €2,00 en wordt nu €2,10). Mede om die reden willen we nogmaals bij alle bezoekers erop aandringen om zoveel als mogelijk ‘elektronisch’ (dus met een clubpas of bankpas) te betalen. Dit scheelt veel werk met wisselgeld en we lopen hierdoor minder risico’s.

Inmiddels zijn onze kassasystemen geschikt om elektronisch af te rekenen en vanaf 1 januari 2019 willen we doordeweeks (dus van maandag tot en met vrijdagavond) alleen nog maar elektronische betalingen accepteren. Dit biedt ons als vereniging veel voordelen (geen onnodig- ‘gesleep’ met contant geld en kassalades, geen kasverschillen en een mindere inbraakgevoeligheid) en met de introductie van de clubpas denken we ook voor onze leden (en frequente gebruikers van de kantine), naast een eigen bankpas, een mooi alternatief betaalmiddel beschikbaar te hebben gesteld.

Niet alleen door de weeks, maar ook op zaterdag zouden we graag zoveel mogelijk gebruik willen maken van elektronisch betalen. Echter blijft het voorlopig op zaterdag nog wel mogelijk om met contact geld te betalen.

Vertrouwende op een ieders begrip voor deze maatregelen,

Namens het bestuur van S.V. Honselersdijk,
Pieter van Berkel, penningmeester.

Van der Meer verzekeringen