Zaal 1 pakt 1e punt in een uitwedstrijd
zondag 11 februari 2018

In de zevende uitwedstrijd is S.V. Honselersdijk er eindelijk in geslaagd om 1 punt over te houden in een wedstrijd op vreemde bodem. De Westlandse ploeg was zelfs dichtbij een zege, maar uiteindelijk werd er met 4-4 afgesloten.

S.V. Honselersdijk speelde in Hoorn tegen het 2e team van Hovocubo, het standaardteam van de Noord Hollanders is momenteel de lijstaanvoerder in de Eredivisie. De Hoornse ploeg staat in punten gelijk in de 1e divisie met S.V. Honselersdijk en jammer was dan ook dat de Westlanders de wedstrijd te slap begonnen en zij keken dan ook halverwege tegen een 2-0 achterstand aan. In de rust wist coach Naim el Yousfi de mannen tot de orde te roepen en de 2e helft was er een ander S.V. Honselersdijk te zien. Overigens kon het niet voorkomen dat inval keeper Joost de Kiewit voor de 3e maal gepasseerd werd. Maar hierna zette het andere Oranje de wedstrijd binnen 5 min. op zijn kop. Kenan Koseoglu en Othman El hammouchi scoorden beiden 2 maal en S.V. Honselersdijk kwam op een 3-4 voorsprong. Hovocubo ruilde hierop de keeper in voor een extra veldspeler waardoor het Hoornse goal bij balverlies onbezet was. De momenten kwamen er voor de Dijkse ploeg, maar wist vanaf afstand enkele malen niet het lege Hovocubo doel te raken. De 3-5 viel dus niet en Hovocubo had succes met de tactische variant: 4-4. In de nog resterende minuten waren er nog grote kansen voor beide teams, maar onder meer de uitblinkende Joos de Kiewit liet zich in de goal niet meer passeren.

Coach Naim el Yousfi was tevreden met het ene punt maar gaf ook aan, met het zware programma de komende wedstrijden, dat 3 punten wel heel welkom waren geweest. A.s. vrijdag komt lijstaanvoerder White Stones op bezoek. De ploeg uit Egmond aan zee is aan een goede serie bezig en het zal voor S.V. Honselersdijk heel lastig worden om de ongeslagen thuis status in handen te houden. Om 20:30 uur wordt er a.s. vrijdag 16 februari afgetrapt in de Honselse Sosefhal.

Foto: Martin van Oostveen

Zoomin'