Zaterdag 10 juni strijden 22 vriendenteams om de Coppa il Terzo Tempo 2017
vrijdag 2 juni 2017

Het seizoen is bijna ten einde. Er is morgen nog een handjevol wedstrijden op sportpark De Strijphorst, het tweede strijd bij Sportlust'46 nog voor een historische promotie naar de eerste klasse en er staan volgende week nog twee mooie evenementen op de agenda. Waar op vrijdag 9 juni het ouder-kind voetbal plaats zal vinden, is het op zaterdag 10 juni weer tijd voor het jaarlijkse Coppa il Terzo Tempo toernooi. Dit jaar zullen maar liefst 22 vriendenteams uit 't Westland en omgeving de strijd met elkaar aangaan om er met de felbegeerde trofee vandoor te gaan.

Titelverdediger VELO 31 zal dit jaar naar S.V. Honselersdijk afreizen om de titel te prolongeren. Het zal dan de strijd moeten aan gaan met teams als S.V. Honselersdijk S6 (zeuven min één), S.V. Honselersdijk S10, Westlandia S6, vv Verburch S4, FC 's-Gravenzande S12 en uiteraard een team afgevaardigden van sponsor De Club van Honsel. De eerste wedstrijden vangen aan om 11:40 uur, waarna de eerste teams rond 14:50 uur klaar zullen zijn met de groepsfase. In deze groepsfase wordt in vier poules gestreden om als nummer één door te gaan naar de halve finales. Uiteindelijk zal de finale worden gespeeld om 16:50 uur en zal klokslag 17:10 uur het laatste fluitsignaal worden gegeven.

Uiteraard is al dit voetbalgeweld slechts bijzaak bij de Coppa il Terzo Tempo. Het toernooi staat bekend als 'beker van de derde helft' (wat ook de letterlijke vertaling is) en dit betekend dat er een mooi programma in de draaiboeken is gezet voor na het sportieve gedeelte. Om 15:00 uur zullen de Honselse DJ's Pascal Zwinkels en Rob van Veen de muzikale hoogstandjes verzorgen. Verder is er uiteraard gezorgd voor de nodige alcoholische versnaperingen, een goede portie vlees dat op de grillplaat wordt gebakken en een mini-competitie in het derde helft spel.

Als tip voor de toeschouwers willen we meegeven dat de sambakoningen van De Strijphorst - het 3e alias Selecao Terceiro - dit jaar hun debuut maken op het toernooi. Er worden vele hoogstandjes verwacht van de mannen en we zijn zeer benieuwd of de Dijkenaren het titelverdediger VELO 31 lastig kunnen maken.

De organisatie heeft er uiteraard weer zin in en hoopt dat de weersomstandigheden ook dit jaar weer voordelig zijn. Tot zaterdag de 10e, tot de Coppa!

jem-id