S.V. Honselersdijk zaal naar finale districtsbeker
vrijdag 21 april 2017

Het eerste zaalteam van S.V. Honselersdijk is dicht bij de dubbel dit seizoen. Na het eerder behaalde kampioenschap in de Topdivisie en wist het woensdagavond de finale van de districtsbeker te halen. Na 4-2 bij rust zegevierde het uiteindelijk met 8-6 over ASW 3.

S.V. Honselersdijk wist vooraf dat het de wedstrijd serieus aan moest pakken ondanks het huidige klasse verschil tussen beiden. ASW 3 is overtuigend kampioen geworden in de 1e klasse en heeft in de loop van het bekertoernooi al gerenommeerde tegenstanders uitgeschakeld. Toch had de ploeg van coach Naim el Yousfi het in de beginfase nog lastig met de Waddinxveense ploeg. Een fout achterin werd afgestraft en een 0-1 achterstand bleef bijna een kwartier op het scorebord staan. Maar toen keerde het scoreverloop binnen 3 minuten ook naar 3-1. Een 2 minuten straf voor James Dhanai werd nog succesvol afgestraft door ASW, waarna de ruststand werd bepaald op 4-2. Na de pauze deed ASW eerst weer iets terug, waarna S.V. Honselersdijk uitliep naar 7-3 en dacht de wedstrijd in handen te hebben. ASW profiteerde van een kleine verslapping en kwam terug tot 7-5 met nog 5 minuten te gaan. De 8-5 - gescoord doordat de Honselse routiniers bij een intrap slimmer acteerden dan de protesterende ASW-ers - zorgde voor voldoende marge met nog 3 minuten te gaan. De 8-6 in de voorlaatste minuut bracht de finaleplaats niet meer in gevaar.

Jordy Brouwer scoorde drie maal. Morad Naimi volgde zijn voorbeeld tweemaal. De overige twee treffers werden gescoord door James Dhanai en Melvin Vissers. Voor Jordy Brouwer en Melvin Vissers het unicum dat zij zowel in de zaal als op het veld de districtsbekerfinale spelen dit seizoen.

Op maandag 8 mei speelt S.V. Honselersdijk dus de bekerfinale in Sporthal Margriet in Schiedam (direct naast de A20) De tegenstander is Berkel. Deze ploeg wist verrassend de finale te halen na een spectaculaire eindsprint. In de thuiswedstrijd tegen Maense keek Berkel met nog 5 minuten te gaan tegen een 2-4 achterstand aan. Maar in de laatste 5 minuten wist Berkel drie maal te scoren en met 5-4 de finale te halen. Berkel eindigde in de 1e klasse als tweede achter kampioen ASW 3.

Deze vrijdag 21 april staat de laatste competitiewedstrijd nog op het programma. In de eigen Sosefhal wordt er dan gewoontegetrouw afgetrapt om 20:30 uur. Watergras is de tegenstander.

Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Sosef & v/d Knaap