S.V. Honselersdijk ronde verder Flynth Westland Cup
zaterdag 15 april 2017

S.V. Honselersdijk is een ronde verder in de Westland Cup, het won met 1-0 van Naaldwijk en dat was ook zeer terecht. In de volgende ronde op dinsdag 9 mei treft het Westlandia zaterdag.

De wedstrijd werd deze avond ingekort tot 2 x 40 minuten omdat het hoofdveld geen verlichting had. Het eerste kwartier was het een gelijk opgaande wedstrijd met kansen over en weer. In de 26 minuut een ongelukkig moment. Tom van Veen en Nigel Hendriks kwamen met hun hoofden tegen elkaar en Tom moest met een hoofdwond het veld verlaten. Het was S.V. Honselersdijk die hierna de draad goed oppakte en met knappe aanvallen het de Naaldwijkse doelman moeilijk maakte. In de 33e minuut was het Luke Groenenboom die na een pass van achteruit alleen op de keeper afging en scoorde. In eerste instantie keurde scheidsrechter van Leeuwen de treffer goed, maar na advies van de grensrechter werd deze toch afgekeurd. Even later kwam de Dijk er weer goed uit na een knappe sliding van Pawel. De steekpass op Luke Groenenboom leverde bijna de openingstreffer op. De druk werd groter en dat leverde in de 38e minuut een vrije trap op na een overtreding op Leon de Brabander. De vrije trap van Tim van der Meer werd fraai in de kruising geschoten, 1-0.

De 2e helft was het S.V. Honselersdijk die het spel dicteerde en met vloeiende combinaties door de verdediging van Naaldwijk heen sneed. Daarbij kreeg het volop kansen om de score op te voeren, maar het geluk ontbrak. In de 80e minuut floot scheidsrechter van Leeuwen voor het einde van de wedstrijd.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Bryan de Brabander, Nigel Hendriks (-68 Lars Ammerlaan), Tom Lobert (-53 Ricardo van der Zijden), Leon de Brabander, Frank Vellekoop, Tim van der Meer, Nicky Peters, Tom van Veen (A, -25 Luke Groenenboom) Joey Valstar .

Door: Jan de Brabander

Zoomin'