Verlies S.V. Honselersdijk zaal bij TPP
maandag 10 april 2017

Het 1e zaalteam van S.V. Honselersdijk verloor woensdagavond op bezoek bij TPP 2 met 9-5. Halverwege de wedstrijd keek de ploeg van coach Naim el Yousfi tegen een 1-0 achterstand aan. Een vol parkeerterrein bij het Topsportcentrum in Rotterdam deed vermoeden dat er veel publiek was afgekomen op de laatste uitwedstrijd van S.V. Honselersdijk dit seizoen. Binnen gekomen bleek dit toch iets anders te liggen. De wedstrijd van de plaatselijke eredivisieclub in stadion de Kuip er naast bleek net iets meer publiek getrokken te hebben.

S.V. Honselersdijk trad niet op volle sterke aan tegen het 2e team van eredivisionist Tpp. Enkele Dijkse spelers hadden rust met het oog op het drukke programma van sommigen van hen. Op korte termijn doet alleen de halve finale bekerwedstrijd voor Honselersdijk nog ter zake. Met Jeugdkeeper Barry Botman in de goal, en Diego Parmo, Danny Zuiderwijk en Ali Chibani als andere invallers wist Honselersdijk de 1e helft nog goed partij te geven. Tpp wist alleen te profiteren tijdens een man meer situatie vanwege een tijdstraf. Na de pauze liep de Rotterdamse ploeg snel weg naar 4-0 en was het verweer van het andere oranje over. Uiteindelijk werd het een 9-5 nederlaag. Morad Naimi was met 3 treffers weer het best op dreef voor de Topklasse kampioen. Kaz van Oostrom-Soede wist ook de TPP keeper te passeren. Ali Chibani deed dat bij zijn eigen keeper. De scheidsrechter was hier waarschijnlijk zo van in de war dat hij het doelpunt aan 2 kanten telde.

De volgende wedstrijd van S.V. Honselersdijk is na het Paasweekend. Op woensdag 19 april is de halve finale bekerwedstrijd tegen ASW ingelast. Om 22:00 uur wordt er dan afgetrapt in de Pijl in Naaldwijk. 2 Dagen later staat dan de laatste competitiewedstrijd op het programma. In eigen Sosefhal wordt er dan gewoontegetrouw afgetrapt om 20:30 uur. Watergras is de tegenstander.

Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Zwaarbevochten gelijkspel Dames S.V. Honselersdijk
De dames van S.V. Honselersdijk wisten na een 0-2 achterstand tegen Rkdeo uiteindelijk nog een punt uit het vuur te slepen. Inge Versteeg deed net voor rust iets terug. Marloes Scholtes scoorde diep in de 2e helft de gelijkmaker.

jem-id