S.V. Honselersdijk verspeelt dure punten
maandag 20 maart 2017

S.V. Honselersdijk heeft dit weekend dure punten laten liggen in de strijd tegen degradatie. Van de op de 13e plek staande tegenstander Soccer Boys werden 2 dure punten in Bleiswijk achtergelaten. Vlak voor de rust keek de ploeg van trainer Piet Boon tegen een 1-0 achterstand aan, maar gelijk na de rust kwam de stand weer op gelijke hoogte . Ondanks een groot overwicht daarna, kwam er geen verandering meer in de stand.

Het benutten van kansen bleek ook deze middag een groot struikel blok. Een van de 10 Legendarische Johan Cruijff uitspraken is: je moet schieten anders kun je niet scoren. Daar schort het bij de ploeg nogal aan. Veel acties worden te ver doorgevoerd met kappen en draaien in plaats van maar eens gelijk lekker uit te halen.

De eerste helft begon overweldigend, maar zakte vervolgens naar een bedenkelijk niveau. In de 4e minuut een aanval over rechts via Lars Ammerlaan die de bal laag voor het doel bracht. De uithaal van Nicky Peters werd gekeerd door de verdediging van Soccer Boys. Het was Joey Valstar die attent de bal oppakte en vervolgens een enorme kans kreeg om uit te halen. Maar in plaats van om uit te halen, kapte hij eerst nog een tegenstander uit, en de inzet werd daarna gekeerd. Zo werden in het eerste kwartier een aantal kansen om zeep geholpen. Vervolgens begon de ploeg minder te draaien. Mede door de zwakke tegenstand van onze tegenstander, leek de ploeg met het spel van onze tegenstander mee te gaan. Met slap voetbal, veel verkeerde keuzes en teveel soloacties zorgde voor een niet al te beste wedstrijd voor het aanwezige publiek. Soccer Boys kon daar vrijwel niets tegenover stellen. Van enig opbouw was geen sprake. Met lange ballen naar voren was het toch uitkijken geblazen op het gladde veld. Het nieuwe centrale duo Loek Grootscholten en Bryan de Brabander gaven echter de gasten geen gelegenheid om uit te breken. Maar de kansen zelf benutten blijft een probleem voor de ploeg van Piet Boon en zoals een van de bekendste voetbalwetten luidt : 'als jezelf niet scoort, scoort de tegenstander', gold dit ook voor deze middag. Een voorzet van rechts werd de enige kans van de wedstrijd voor Soccer Boys. Via de paal werd deze kans binnen gekopt, 1-0. De laatste 5 minuten voor de rust werd nog even gas gegeven. Het was Tom van Veen die ver buiten het strafschopgebied uithaalde, maar een sublieme redding van keeper Mark Heintjes voorkwam een treffer. Dit leverde voor de rust nog een corner op waarbij een schot de handen raakte van een van de jongens van Soccer Boys, maar de goed leidende scheidsrechter Groenendijk zag hier geen penalty in.

De 2e helft kwam een zeer gemotiveerd S.V. Honselersdijk uit de kleedkamer. De achterstand moest immers zo snel mogelijk te niet gedaan worden. Vooral het opkomen van de beide backs Ricardo van der Zijden en Pawel zorgden voor veel dreiging. In de 47e minuut was het goed doorzetten van Pawel die Tom van Veen in vrije positie vond alleen voor de doelman van Soccer Boys. Echter keeper Mark Heintjes wist door snel uit zijn doel te komen, het schot te keren van Tom. Een minuut later was het wederom Pawel die een aanval opzette. Zijn voorzet bereikte de kleine Tim van der Meer die met een kopbal de keeper kansloos liet, 1-1. S.V. Honselersdijk bleef de aanval zoeken. Een lange bal van Bryan de Brabander bereikte de op snelheid zijnde Tom van Veen. Tom probeerde op links de korte hoek te zoeken, maar keeper Mark Heintjes stond op de goede plek. Zo werden er nog wat kansen gecreƫerd, maar gescoord werd er niet meer. Zo werd de wedstrijd afgesloten met een druilerige 1-1 stand.

Zaterdag komt koploper Te Werve op bezoek en dat belooft wat.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin, Loek Grootscholten, Bryan de Brabander, Ricardo van der Zijden, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Lars Ammerlaan, Joey Valstar (-80 Frank Vellekoop), Nicky Peters, Tom van Veen.

Door: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap