Vrijdagavond kampioenswedstrijd S.V. Honselersdijk Zaal 1
donderdag 16 maart 2017

Vrijdagavond 17 maart om 20:30 uur trapt het eerste zaalteam van S.V. Honselersdijk af voor de wedstrijd tegen ASW. Deze avond is de kans groot dat de bloemen kunnen worden uitgereikt in de Sosefhal, want een zege is genoeg voor het kampioenschap en dus is de kans groot dat er een feestje aan zit te komen op Sportpark De Strijphorst.

Al twee seizoenen liep Morad Naimi rond met de plannen om met een aantal vrienden en kennissen die op het veld al goed uit de voeten kunnen ook in de zaal te gaan spelen. Het samengaan met FC Westland bracht afgelopen zomer de plannen in een stroomversnelling. Ook kon er nu in de Topklasse gestart worden, gelijk een mooi niveau voor het team.
S.V. Honselersdijk heerste vanaf het begin in de Topklasse, slechts 1 maal werd er tot op heden verloren. De thuisbeurt tegen Multicult dacht het team er te makkelijk over en bleef het met 4-6 aan de verkeerde kant van de score.

Onderschatting is ook het gevaar van deze groep. Aan coach Naim el Yousfi de taak om de mannen scherp te houden. Tegen ASW zal dit ook hard nodig zijn. De ploeg uit Waddinxveen deed lange tijd mee in de strijd om de titel en staat nu op de 3e plaats. De uitwedstrijd werd destijds door Honselersdijk met enige vrees tegemoet gezien daar de oranjehemden destijds niet op volle sterkte aan konden treden. Het werd echter een fraaie 1-4 zege met diverse goede en snelle combinaties. Een herhaling van die wedstrijd a.s. vrijdag zou welkom zijn !

Het kampioenschap betekent ook promotie naar de 1e divisie. Dat is één niveau onder het hoogste zaalvoetbalniveau van Nederland, de Eredivisie. Het betekent meer reizen voor S.V. Honselersdijk, maar natuurlijk ook tegenstanders waartegen het minder makkelijk zal gaan. Voor initiator van het team, Morad Naimi, een uitdaging om zijn zaken weer zodanig voor elkaar te maken om er komend seizoen weer vol voor te kunnen gaan. Uitbreiding van de selectie en staf zal ook iets nodig zijn.

Wij nodigen u dan ook uit om vrijdag S.V. Honselersdijk Zaal 1 aan te komen moedigen. De toegang is gratis en u zult zeker geen spijt hebben van uw bezoek. De ingang van de Sosefhal is vrijdagavond aan de wijkzijde (Adelaarshorst/Valkehorst) open. De hoofdingang bij het grote parkeerterrein (Condorhorst) is dus dicht!

Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland? Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Prins Group