Trainingskamp Benidorm - Dag 7 | Wat een topweek
maandag 9 januari 2017

Vandaag was de laatste dag van het trainingskamp in Benidorm. Om 08:30 uur werd een ieder verwacht aan de ontbijttafel. De jongens van kamertje 410 hadden gisterenavond wat minder rekening gehouden met dit vroege tijdstip en waren vergeten hun wekkertje te zetten. Gelukkig was Bryan in een goede bui en zorgde hij ervoor dat ook deze jongens aan het ontbijt verschenen.

Vlak voor het trainingskamp ontvingen Erik Sosef en Piet Boon het bericht van Geert en Monique van Veen van de Prins Group dat zij graag een mooie bijdrage wilden leveren aan ons trainingskamp in Benidorm. Prins Group is al meer dan 75 jaar een betrouwbare partner die wereldwijd turn-key tuinbouwprojecten van hoge kwaliteit realiseert. We zijn blij en trots op dit mooie bedrijf als onze hoofdsponsor.

Met de ontvangen bijdrage kon leider Robin van Dijk een mooie activiteit voor vandaag organiseren. Om 10:30 uur stonden de mannen klaar bij 'Marco Polo' voor een mountainbike tocht. Hersteltrainer Sjaak heeft eerder deze week zijn kruit verschoten bij het tennistoernooi en stapte niet op een mountainbike. Ondanks dat hij zijn territorium op het tennisveld nauwelijks verliet, schijnt het toch dat hij een aantal spieren overbelast heeft. In plaats van spieren los te fietsen, zoals hij zelf predikt in zijn rol als hersteltrainer, stapte hij als een oude man op een e-bike. Dat mag natuurlijk niet de naam 'fietsen' hebben Sjaak. Bij de mountainbiketocht dachten de mannen het eerste kwartier dat zij een rustige tocht tegemoet gingen. Tot het moment dat zij off the road mochten en aan een stuk een berg op mochten klimmen. Dit werd voor Marina net even te gek en de kramp schoot in haar kuit. Stafleden en kramp, het blijft een bijzondere combinatie deze week…. Jacobus de Wijs had zichzelf deze week opgeworpen als assistent van Marina. Hij zou goed voor haar zorgen had hij Moek beloofd. Toen de kramp er bij Marina in schoot en zij een alternatieve route af zou leggen, was onze Jacobus in geen velden of wegen te bekennen. Het is echt ongelooflijk.

Nadat Marina afgehaakt was, konden de mannen verder en trokken zij door enkele steile bergen rondom Benidorm. Het was een pittige rit, zwaarder dan menigeen vooraf verwacht had. Na een goede ander halfuur fietsen, kwamen de mannen aan bij een hotel waar zij konden genieten van een uitstekende lunch. Nadat een ieder zijn maag weer gevuld had, konden we onze tocht vervolgen. Ditmaal wat minder off the road en daardoor iets minder zwaar. Na een mooie tocht langs sinaasappel- en citroenvelden kwamen de mannen, na in totaal meer dan 3 uur fietsen, weer terug op de plek van vertrek. Onze dank gaat uit naar Geert en Monique van Veen voor het mogelijk maken van deze leuke activiteit en de heerlijke lunch. Bedankt Prins Group!

Daarna konden de mannen hun koffers pakken en nog even de stad in voor en hapje eten. Daar we al eerder in Benidorm geweest zijn, kennen we allemaal het tapasbarretje van Peet van der Wilk nog. Niet vreemd dat we hier uiteindelijk bijna allemaal terecht kwamen. Nadat een ieder zich tegoed had gedaan aan heerlijke Spaanse tapas was het tijd om terug te gaan naar het hotel, waar trainer Piet en Jaap Koole nog even het woord namen en een dankwoord hadden voor een ieder. Het was nu echt tijd om huiswaarts te keren en na een voorspoedige reis landde het vliegtuig even over 01:00 uur (maandagochtend) in Amsterdam en kwamen we even voor 03:00 uur aan op ons eigen sportpark.

Het is echt een super week geweest, waarbij alles klopte. Er is ontzettend hard getraind, we hebben afwisselende groeps- en teambuilding activiteiten gedaan en de groepsdiscipline was voorbeeldig. Het was daarnaast ook ontzettend gezellig, het weer was fantastisch met veel zon en een erg aangename temperatuur. Via deze weg wil de selectie iedereen bedanken die een bijdrage heeft geleverd aan dit geweldige en succesvolle trainingskamp. Dit is mogelijk gemaakt door onze club SV Honselersdijk en de financiële ondersteuning van onze business club "De Club van Honsel". Tot slot willen wij spelersraad lid Izan Barendse bedanken voor het organiseren van dit trainingskamp, waar hij veel tijd en energie in heeft gestoken. Nogmaals, allemaal ontzettend bedankt!

Anton

Van der Meer verzekeringen