Trainingskamp Benidorm - Dag 6 | "Losersvlucht"
zondag 8 januari 2017

De dag begon gebruikelijk met z'n allen, stipt om 8.30 uur aan de ontbijttafel. Er was een grote afwezige, in de persoon van El Presidente. Erik was de gehele week nadrukkelijk aanwezig geweest en heeft zijn eigen zelfvertrouwen een flinke boost geprobeerd te geven. Volledig gedesillusioneerd heeft onze Voorzitter het trainingskamp echter vervroegd moeten verlaten, door de eerste vroege vlucht op deze dag naar het koude Nederland te pakken. Een vlucht die grote gelijkenissen kent met de wel bekende "Losersvlucht" uit Rio de Janeiro met Nederlandse Olympische sporters, welke het toernooi moesten verlaten door vroegtijdige uitschakeling. En eerlijk is eerlijk, het is overduidelijk dat ook Erik tijdens dit trainingskamp letterlijk uitgeschakeld is. Zo heeft hij, ondanks dat hij zich naar eigen zeggen uitstekend had voorbereid, iedere training zijn meerdere moeten erkennen in de anderen. Sterker nog, hij is zonder uitzondering elke training vervroegd afgehaakt i.v.m. kramp en/of vermoeidheidsverschijnselen. Of het nog niet genoeg was, kwam hij ook tijdens het tennistoernooi niet bepaald lekker uit de verf. Nota bene de sport die hij zelf beoefent. Zelfs met zijn favoriete kaartspel klaverjassen heeft hij geen indruk kunnen maken. Gelukkig biedt s.v. Honselersdijk de mogelijkheid om na 12 jaar weer te komen klaverjassen op de laatste dinsdagavond van de maand. Onze Hoekchinezen verzoeken Erik om komend jaar veelvuldig mee te doen, zodat hij het volgende trainingskamp wat meer tegenstand kan bieden.

Nagenoeg direct na het ontbijt stond het strand voetvolley toernooi gepland. Ook de meegereisde supporters hadden een team op de been gebracht en konden zo mee doen aan dit toernooi. Met een deelnemersveld van 5 teams werd er gestreden om de eer. Nadat er drie teams op gelijke hoogte waren geëindigd, moest de beslissing vallen in een mini-toernooi, waarbij de drie teams nogmaals onderling een wedstrijd speelden. Het team bestaande uit Stijn, Nando, Tim, Bryan, Boy en Stan ging er uiteindelijk, na een spannende finalepartij, met de winst vandoor. Zeer opvallend deze ochtend was de uitstekende wedstrijdleiding door scheidsrechters Janco Koole en Lars van Kester. Trouwe lezers zullen denken, Jacobus de Wijs is toch normaal gesproken de hoofdscheidsrechter tijdens dit evenement? Niets bleek minder waar. Trainer Piet Boon was het gestuntel van Jacobus meer dan zat en had hem een klusje gegeven waar hij wel even mee bezig zou zijn. Hij mocht naar de andere kant van de stad wandelen om de shirtjes te laten wassen. Dit had natuurlijk ook in Nederland gekund, maar als je Jacobus hiermee van het strand kan weren, dan is dat natuurlijk een uitgelezen kans. Midden in de laatste finale-partij kwam Jacobus aan waggelen, stomverbaasd dat het voetvolley-toernooi zonder hem had plaatsgevonden. Dat moet hem toch aan het denken zetten. Laten we hopen dat hij zelf zijn conclusies trekt....

Het middagprogramma stond in het teken van de derde en laatste veldtraining van dit trainingskamp. In het eerste half uur werd de groep onder handen genomen door hersteltrainer Sjaak met een goede warming up, 50 meter-loop en core stability oefeningen. Dit werd gevolgd door een pass- en trapvorm, positiespel, afwerk oefening en afsluitend een scherp partijspel. Na een kleine 2 uur hard werken zat de training erop. Moe maar voldaan liepen de mannen van het trainingsveld af om rustig te wandelen naar het hotel. Bij het hotel aangekomen, zag de groep Luc van Berkel en Lars van Kester voor de zoveelste keer bij de receptie staan, smekend of zij asjeblieft nog een keer een nieuwe pas konden krijgen om hun kamer te betreden. Receptionist(e) Gonzalo wist al genoeg toen hij beide heren aan zag komen, allemachtig wat moeten deze heren nog een hoop leren. Na het diner kregen de mannen vrij-af van trainer Piet, maar wel met het verzoek om rekening te houden met de dag van morgen. Er stond nog wat wisselgeld open wat de mannen nu in mochten zetten voor een avondje stappen. Dik verdiend, want er is uitstekend getraind de afgelopen week. Morgen alweer de laatste dag in het zonnige Benidorm en daarna keren de mannen weer huiswaarts.

Tot morgen.
Anton