Trainingskamp Benidorm - Dag 4 | Matchday
vrijdag 6 januari 2017

Om 08:30 uur zaten de mannen, uiteraard weer keurig op tijd, klaar voor het ontbijt. Tot ieders verbazing leert Sjaak snel en was hij en op tijd en zat hij ook nog eens keurig te wachten op het startsein van trainer Piet. Het moet niet gekker worden. Na het ontbijt maakte een ieder zichzelf klaar voor een wandeling naar het strand voor een potje voetgolf. In 9 ploegen van drie personen moesten de mannen een parcours van 6 holes afleggen. De jongste leden van de begeleiding, Robin, Luc en Lars, namen ook deel aan het parcours en deden dat niet onverdienstelijk. Robin moest opzichtig wennen aan het raken van een bal en presteerde het om van zijn eerste drie pogingen er twee op "het verboden voetpad" te krijgen. Zelf wist hij te vertellen dat hij dit bewust deed. Wij weten wel beter.

De overige leden van de begeleiding hadden zichzelf vrijwillig aangeboden als scheidsrechter. Waar de meesten van hen dit zeer serieus namen, was het Jacobus de Wijs die hier (uiteraard) weer een loopje mee nam. Het enige wat hij hoefde te doen was het tellen van het aantal schoten wat iedere ploeg nodig had om de bal in de hole te schieten. Dat moet onze Jacobus ook lukken, dachten we. Niets bleek minder waar. Het enige waar hij eer aan deed, was zijn nieuwe bijnaam: "saco terrero". Ongelooflijk dat een man van in de 50 nog steeds niet kan tellen. Zwaar gefrustreerd kwamen de diverse groepen van Baan 5 (de baan van Jacobus) af om hun irritaties te uiten bij de volgende scheids, Piet, die hier dankbaar gebruik van maakte en de irritaties zeker niet probeerde weg te nemen. Het is te hopen dat Jacobus dit jaar geen rol als hoofdscheids krijgt op het voetvolley toernooi. We gaan het meemaken. Hoewel Jacobus de uitslag zwaar wist te beïnvloeden, was duidelijk dat er drie ploegen bovenuit staken, waarvan het team van Hoofd communicatie Nigel, Ricardo en De Brug net 1 schot minder hadden verbruikt dan de ploegen van Frank, Lars en Marcel en Nando, Robbin en Stan. Klasse gedaan mannen.

Na de lunch was het tijd om ons klaar te maken voor de wedstrijd tegen het lokale Fundacion Benidorm Club Deportivo. Na een paar minuten was het wel duidelijk dat we een pittige tegenstander hadden getroffen. De bal ging vlot van voet tot voet met overal op het veld snelle combinaties. De mannen moesten zichtbaar even wennen, maar na een minuut of 10 werden de eerste speldenprikjes door de mannen gegeven met een aantal vlotte tegenstoten. Na de 1-0 voor de Spanjaarden gingen de koppies even hangen en viel iets te snel ook de 2-0. Gelukkig herpakten de mannen zich daarna en zo kregen we wat kansen op de aansluitingstreffer. Deze viel helaas niet en na de 3-0 gingen we rusten. In de rust voerden SV Honselersdijk de nodige wissels door, zodat een ieder een even zware belasting heeft. In de tweede helft een zelfde beeld als in de eerste helft met een zeer sterke Spaanse opponent. De mannen begonnen vol goede moed aan de tweede helft en we bleven proberen om ons eigen spel te spelen. Door een aantal goede aanvallen van de Spaanse tegenstander liepen zij uit naar 6-0. De mannen lieten de koppies niet hangen en bleven knokken voor iedere meter, wat beloond werd met twee doelpunten van Luke die hiermee de eer redde en de eindstand bepaalde op 6-2. Al met al een leerzame wedstrijd.

's-avonds mochten de mannen er voor het eerst deze week op uit, waarbij we traditiegetrouw de avond begonnen in Vincent's (karaoke)bar. Jacobus de Wijs mocht zijn favoriete nummer 'Met de vlam in de pijp' weer mee brabbelen. Helaas kan hij net zo 'goed' zingen als latje-trappen en slaagde hij erin om iedereen weg te jagen met zijn stem, waarna een ieder zijn weg volgde in het bruisende Benidorm. Morgen staat een 'rust-dag' op het programma waar de mannen een andere sport gaan beoefenen dan voetbal. Het beloofd weer een mooie dag te worden.

Tot morgen.
Anton