Honselersdijk laat dure punten achter in Schiedam
zondag 4 december 2016

Op het dak van de verlengde A4, heeft S.V. Honselersdijk een aardige vertraging opgelopen. Tegen het onderaan staande Kethel Spaland werd terecht met 1-0 verloren. De stand had groter kunnen uitvallen maar Keeper Boy Zuiderwijk hield de ploeg nog in de race.

Het was een wedstrijd om gauw te vergeten. S.V. Honselersdijk kwam er niet aan te pas in Schiedam. Kethel Spaland was zeer slecht begonnen aan de competitie en had tot nu toe slechts 1 punt verzameld. Door de tegenvallende prestaties werd trainer Raymond Kraaijbeek ontslagen. Dit had schijnbaar een positieve uitwerking op het elftal.

Het eerste kwartier was er nog niets aan de hand voor S.V. Honselersdijk. Voetballend ging het aardig af en er leek geen vuiltje in de lucht dat het deze middag fout zou gaan. Maar na het eerste kwartier ging het mis. De ballen werden wel heel gemakkelijk verspeeld, verkeerde keuzes werden gemaakt en van samenspel was geen sprake. Kethel Spaland had dan ook niet veel moeite om onze aanvallers te verdedigen. Constant werden de ballen ingeleverd en de omschakeling ging snel bij de thuisploeg. Waar S.V. Honselersdijk bleef breien op het middenveld, hanteerde Kethel Spaland de lange bal op de spitsen. Het gevaar werd groter en groter voor het doel van Boy Zuiderwijk en een doelpunt hing in de lucht. In de 35e minuut zuur balververlies op het middenveld, waardoor er alleen op keeper Zuiderwijk af kon gaan, maar Zuiderwijk redde met de voet. De corner hierna werd keihard op de paal geschoten en kwam S.V. Honselersdijk goed weg.

De 2e helft startte niet veel beter voor S.V. Honselersdijk. Kethel Spaland kwam scherper uit de kleedkamer en schuwde het niet, zoals ook in de eerste helft, om stevig de duels in te gaan. Het lukte de Dijkenaars maar niet om enig tegenstand te bieden. Ook door de trage opbouw kon de tegenstander zich snel hergroeperen. Aangezien veelal alles door het midden ging was het vrij eenvoudig te verdedigen door Kethel Spaland. Na 10 minuten in de 2e helft was het de thuisploeg die terecht op voorsprong kwam. Een vloeiende combinatie werd afgesloten met een hard schot van Tim Lansbergen die onhoudbaar was voor keeper Zuiderwijk, 1-0. Ook na deze achterstand lukte het de ploeg van trainer Piet Boon niet terug te komen in de wedstrijd. Boon, die deze week zijn contract met 2 jaar verlengde, kreeg zijn ploeg niet aan het voetballen. Het moest zelfs uitkijken voor een grotere uitslag. Een kwartier voor tijd een toch alles of niets. Verdediger Tom Lobert werd gewisseld voor een extra middenvelder voor meer druk. Dit leek al gauw effect te hebben. De ingevallen Joey Valstar ging op rechts makkelijk langs zijn tegenstander en gaf een scherpe voorzet op Tom van Veen. Tom was zijn tegenstander te snel af en scoorde nadat hij de keeper ook gepasseerd was, de gelijkmaker. Van buitenspel was geen sprake omdat Tom achter zijn directe tegenstander vandaan kwam. Echter om zijn ploeg te redden stak de grensrechter zijn vlag omhoog voor buitenspel. Scheidsrechter Schuitemaker nam de beslissing van zijn assistent over en keurde het doelpunt onterecht af. Het geloof was er niet meer en het gaf Kethel Spaland de mogelijkheid om uit te breken. Kansen kwamen er, maar er werd niet meer gescoord zodat het duel eindigde in een teleurstellend 1-0 verlies voor S.V. Honselersdijk.

Zaterdag de laatste wedstrijd voor de winterstop.
Op bezoek komt dan HVC’10 en dat kan een mooie Westlandse derby worden. Voor het laatst speelden beide ploegen tegen elkaar in het jaar 2010/2011. HVC’10 won toen beide wedstrijden met 2-1 en 2-0 en werd kampioen in de 3e klasse.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Tom Lobert (-80 Marcel Duijvestijn), Ricardo van der Zijden, Michel van Giesen, Rico Kok, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Marcel Bruggeling (A), Tom van Veen, Nick Peeters (-70 Joey Valstar), Nando Kok,

Door: Jan de Brabander

Prins Group