S.V. Honselersdijk niet opgewassen tegen CWO
maandag 28 november 2016

S.V. Honselersdijk heeft na het goede optreden tegen RCL geen goed vervolg kunnen geven tegen CWO . De ploeg uit Vlaardingen maakte een zeer sterke indruk en won ook verdiend met 1-3. CWO moet het hebben van de veel scorende spits Romeo da Silva. De spits speelt sinds verleden jaar bij CWO en genoot zijn jeugdopleiding bij o.a. Feyenoord . Aanvoerder Marcel Bruggeling vocht menig duel uit met da Silva en hield hem wel knap van het scoren af.

In de eerste helft had de thuisploeg geen antwoord op het uitstekende spel van CWO. Goede combinaties zorgden al snel voor een aantal mogelijkheden voor CWO. Keeper Boy Zuiderwijk stond echter steeds op de juiste plaats en redde een aantal keren uitstekend. S.V. Honselersdijk had veel moeite met de tegenstander. De fysiek sterke achterhoede van CWO gaf weinig ruimte weg. In de 17e minuut een kleine doorbraak via Nick Peeters op Tom van Veen, echter zijn schot belandde in het zijnet. Maar de druk op het doel van S.V. Honselersdijk werd in de 22e minuut fataal. Uit een voorzet haalde CWO’er Jordi de Bruijn hard uit , onhoudbaar voor Keeper Zuiderwijk, 0-1. S.V. Honselersdijk probeerde zich te herpakken na deze tegenslag, maar veel konden de Dijkenaars niet uitrichten. In de 38e minuut wel een goede ingreep van Michel van Giesen en hij kaatste de bal op Tim van der Meer. Met een lobje probeerde Tim de iets te ver voor zijn doel keepende Mario Stark te verschalken, maar de bal belandde op het dak van het doel. De thuisploeg speelde veelal de lange bal op de dijkse spitsen, maar de lange en fysiek sterke verdedigers van CWO hadden weinig moeite om de lange ballen op te vangen . Zo kwamen er te weinig goede voorzetten vanaf de vleugels, waardoor spits Tom van Veen weinig kon uitrichten. Ook de zogenaamde 2e of afvallende ballen werden onvoldoende benut. In de 42e minuut toch een mogelijkheid nadat Leon de Brabander, Tom van Veen in de diepte aanspeelde. De snelle spits werd op zijn huid gezeten en kon zich niet los maken, zodoende ging een mogelijkheid verloren . Net voor de rust kreeg Pawel een onnodig rode kaart van scheidsrechter van Delft, nadat hij een trappende beweging maakte.

Dit was een fikse tegenvaller voor de 2e helft. Maar de ploeg bood na rust goed tegenstand en kwam af en toe sterk te voorschijn. In de 54e minuut een onderschepping van Ricardo van der Zijden die op links Tom van Veen de diepte in stuurde. Zijn voorzet bereikte Joey Valstar, maar die had net te veel tijd nodig om de bal onder controle te krijgen waardoor een goede kans verloren ging. Het ontkwam er niet aan dat de S.V. Honselersdijk af en toe veel ruimte weg gaf, maar CWO deed weinig met de geboden ruimte. Door eigen fouten werd de thuisploeg binnen een paar minuten keihard afgestraft en stond het na 60 minuten 0-3 op het scorebord. Een nog grotere afstraffing bleef de club bespaard. Het leek of CWO het wel best vond zo. De spanning was er ook niet meer in de wedstrijd. Trainer Piet Boon probeerde de laatste 20 minuten met 3 verse krachten nog wat te bereiken. De ploeg zocht brutaal de aanval en er kwamen zowaar kansen. In de 84e minuut werd een mooi driehoekje op de middellijn goed uitgespeeld, waaruit Tom van Veen vrij op kon lopen en een strakke voorzet los liet. De bal werd door een eigen speler op de paal geschoten en hierna alsnog tot corner verwerkt. Vlak voor tijd een mooie actie van Nando Kok die in het strafschopgebied een aantal spelers voor bij ging. Zijn voorzet bereikte bij de doellijn de geheel vrijstaande Tom van Veen die weinig moeite had met het intikkertje, 1-3. Scheidsrechter van Delft trok er weinig tijd bij en floot na 2 minuten blessure tijd af.

Zaterdag volgt uit tegen het onderaan staande vv Kethel Spaland. Ze spelen op sportpark Willem Alexander in Schiedam. Dit sportpark ligt boven de tunnel van de verlengde A4 tussen Beneluxtunnel en Delft.

Opstelling:
Boy Zuiderwijk, Pawel Rubin (rood), Ricardo van der Zijden, Michel van Giesen, Rico Kok, Leon de Brabander, Tim van der Meer (-67 Marcel Duijvestijn), Marcel Bruggeling (A), Tom van Veen, Nick Peeters (-75 Nando Kok), Joey Valstar (-70 Branco Kok)

Door: Jan de Brabander

jem-id