Nipte winst S.V. Honselersdijk in derby tegen Mvv’27
zaterdag 22 oktober 2016

Door de 5-4 zege op regiogenoot Mvv’27, en het verlies van concurrent TPP 2, is S.V. Honselersdijk nu alleen koploper in de Topklasse zaalvoetbal. S.V. Honselersdijk kreeg het zeker niet cadeau van Mvv’27. De Maaslanders lieten vanaf het begin zien dat zij te laag op de ranglijst staan. Mvv’27 heeft pas 1 zege in 4 wedstrijden weten te halen. In de Sosefhal begon S.V. Honselersdijk dan ook te nonchalant aan de wedstrijd en dat werd al snel afgestraft door een treffer van Erik van Geest. Het spelbeeld bleef hetzelfde: Mvv’27 verdedigde gegroepeerd en probeerde toe te slaan in de snelle omschakeling. Wanneer de Dijkse ploeg te traag omschakelde ontstonden er kansen voor de Maaslanders. De wedstrijd bleef in het scoreverloop gelijk opgaan. Mvv’27 nam 3 maal een voorsprong. Pas bij 4-3 nam S.V. Honselersdijk eindelijk een voorsprong. Een grote kans op de 5-3 werd door weer te nonchalant uit spelen door de Maaslandse keeper Dennis Klapwijk onschadelijk gemaakt en uit de tegenaanval werd het 4-4 door Dion Dickhoff. Hierna kregen de oranjehemden diverse goede kansen maar het duurde tot de laatste moment alvorens het ruim opgekomen publiek de winnende treffer van James Dhanai kon vieren. Opluchting bij alles en iedereen van S.V. Honselersdijk, maar duidelijk is al wil de Dijkse ploeg de koppositie blijven behouden zij elke wedstrijd met volle inzet de strijd aan willen gaan want in de Topklasse krijg je niets cadeau. Voor S.V. Honselersdijk scoorde Romano vd Stoep 2 maal. De overige treffers kwamen van Kaz van Oostrom-Soede, Marcel Pronk en James Dhanai. Erik van Geest scoorde namens Mvv’27 2 maal. Ben van Leeuwen en Dion Dickhoff volgden zijn voorbeeld 1 maal.

De competitie in de Topklasse ligt 1 week stil en dan vervolgt Mvv’27 op maandag met een thuisbeurt tegen VCS. 2 dagen later Woensdag 2 nov. staat in de Pijl in Naaldwijk de derby tussen Westlandia en S.V. Honselersdijk op het programma.

In de dames 1e klasse namen de dames van S.V. Honselersdijk revanche voor 2 verloren wedstrijden. In de thuisbeurt tegen Tutor werd met maar liefst 10-0 gewonnen. Amanda de Kok nam 50% van de score op haar naam. Inge Versteeg scoorde 3 maal. Dan blijven er nog 2 over die werden gescoord door Marloes Scholtes.

Foto: Romano vd Stoep scoorde 2 maal tegen Mvv’27

Sosef & v/d Knaap