Met vertraging op kamp
vrijdag 21 oktober 2016

Ja, dat was me daar wat. Iedereen vroeg zijn bed uit om op tijd op sportpark De Strijphorst aanwezig te zijn. Wachtend in de kantine met een beker koffie op de bus, gesponsord door de Club van Honsel, die 44 personen naar Lettele zou brengen. Vanwege het 30-jarig bestaan van het kampweekend was in alle stilte een bezoek met lunch aan pretpark Hellendoorn geregeld. Daar zou om 10:30 uur de koffie met iets lekkers klaar staan. De touringcar van Jojo zou rond 07:30 uur in Honselersdijk aankomen. Inladen, foto nemen en op pad. Toen het vervoermiddel er om kwart voor acht nog niet was werd er gebeld naar het hoofdkantoor. Toen bleek dat de bus nog in de stalling stond en er geen chauffeur aanwezig was die op de rolstoelbus mocht rijden. Wel werd geregeld dat er touringcar van Zebra Tours naar het Westland zou komen, maar zeker niet voor 09:00 uur. De bestuurder van het vervoermiddel moest uit zijn bed gebeld worden en erger vanuit Bergen op Zoom naar onze regio komen. De jongens en meisjes leden niet onder de vertraging, zij vermaakten zich wel. De leiding echter zag het hele in stilte voorbereidde dagindeling in het water vallen. Pas tegen 10:00 uur kon de bus verwelkomd worden in Honselersdijk.

Vlug de bagage inladen, nog vlugger allemaal op de foto gezet en toen kon de reis naar Lettele en Hellendoorn aanvaard worden. Dat ging in opgewekte stemming wat de jongens en meisjes betrof. Bij de leiding moest er wel een knop omgezet worden in de wetenschap dat chauffeur Theo geen schuld droeg. Het ongenoegen van vertraging moest dus opgekropt worden. Ook wetend dat de koffie in Hellendoorn koud zou zijn bij aankomst, want 10:30 uur kon bij lange na niet meer gehaald worden. Hopelijk heeft het verder geen invloed op het kamp weekend, maar dat horen wij zondag bij terugkomst wel. Het hele verhaal zal beslist nog een staartje krijgen en daar zijn twee opties voor. Een gereduceerde prijs voor de rit naar Lettele wat de Club van Honsel, waar uiteraard onze dank naar uitgaat voor het beschikbaar stellen van geld voor de bus, centjes kan besparen. De tweede optie is gratis vervoer volgend voorjaar naar Maastricht waar de G-afdeling een toernooi mag gaan spelen bij de voetbalvereniging Heer. Zaterdag weg en zondag terug kan dan zonder eigen vervoer gedaan worden. U hoort of leest nog wel hoe het af gaat lopen met de geleden schade door de vertraging.

Jan de Geus

Zoomin'