S.V. Honselersdijk behaalt belangrijke winst bij VDL
maandag 17 oktober 2016

S.V. Honselersdijk deed goede zaken in Maassluis. Naaste concurrent VDL werd met maar liefst 5-0 verslagen en het nestelde zich zodoende in het linker rijtje. Het vertrouwen lijkt met de week groter te worden. Na het knappe gelijke spel tegen Te Werve en verleden week de winst op Soccer Boys, volgde nu weer een terechte overwinning op VDL.

Het begin van de wedstrijd was slordig. Het was te danken aan keeper Izan Barendse dat S.V. Honselersdijk niet op achterstand kwam. VDL startte niet onverdienstelijk. De ploeg probeerde al combinerend de verdediging onder druk te zetten. Maar de dijkse verdediging gaf weinig weg deze middag. Na een kwartier spelen in de eerste helft durfde de ploeg weer te gaan voetballen en was het gaande weg de bovenliggende partij. VDL moest terug anders werd het aan de flanken overlopen. In de 23e minuut de mooiste aanval van de wedstrijd. Tim van der Meer werd aangespeeld op het middenveld en legde de bal breed op Pawel. Pawel speelde de bal naar de voor hem staande Nick Peeters, die op zijn beurt de bal terug legde op Tom van Veen. De voorzet van Tom bereikte de, bij de 2e paal opkomende Joey Valstar die de bal gelijk op de schoen nam en onhoudbaar de bal in de touwen knalde, 0-1. Niet veel later had VDL de kans op de gelijkmaker, maar keeper Izan Barendse bleek vanmiddag een onneembare vesting. S.V. Honselersdijk had in deze fase het betere van het spel en lang duurde het ook niet dat we de volgende treffer konden noteren. Het was een knappe sliding van Leon de Brabander die een aanval van VDL onder brak. Op de pass van Leon kon spits Tom van Veen alleen op het doel af gaan. De spits kwam oog in oog met keeper Tim Teerlink, maar bleef ijzig kalm en hij scoorde de 0-2. De jacht op een grotere voorsprong ging door. VDL gaf veel ruimte weg, maar kon de schade beperkt houden tot 2 doelpunten.

Direct bij de start van de tweede helft zette VDL de Dijkenaars onder druk en moest het achteruit. In de 47e minuut had de verdediging teveel tijd nodig om de bal weg te werken. In het overvolle strafschopgebied werd een uithaal bijna fataal, maar de bal belandde tot grote opluchting op de paal. Het was een alles of niets van VDL om wat aan de achterstand te doen. Maar dit was een ideaal plaatje voor S.V. Honselersdijk. De uitvallen waren nu des te gevaarlijker. Het was Ricardo van der Zijden, hij nam de plaats in op het middenveld voor de bij de warming up toch niet fitte Marcel Bruggeling, en stuurde op links Tom van Veen weg. Tom omspeelde wel keeper Tim Teerlink, maar werd gestuit bij de achterlijn. VDL bleef de bal voor het doelgebied van S.V. Honselersdijk pompen, maar echt in de problemen kwam de Dijkse verdediging niet. Uit een corner werd de bal nog een keer op de bovenkant van de lat geschoten, maar daarna ging de kaars uit bij VDL. De regie werd volledig door S.V. Honselersdijk overgenomen. In de 77e minuut was het nog prijsschieten op keeper Tim Teerlink, maar schoten van Tom van Veen en Nicky Peeters werden nog gehouden. In de 79e minuut moest hij toch capituleren. Een knappe pass van Tim van der Meer stelde Tom van Veen de 0-3 te scoren. Het vertrouwen was helemaal weg bij VDL gaande het einde. Een terugspeelbal in de verdediging waar de keeper niet op rekende, rolde het lege doel in, 0-4. Een paar minuten later werd het nog erger voor VDL. Een afgemeten voorzet van Tom van Veen op de ingevallen Branco, werd in eerste instantie nog gehouden, maar de rebound leverde de 0-5 op door Nicky Peeters. De sterk leidende scheidsrechter Lingen trok er geen tijd bij zodat de eindstand 0-5 werd. S.V. Honselersdijk klimt na deze overwinning naar de zevende plaats.

Rest nog te vermelden dat a.s. zaterdag niet gevoetbald wordt. De week erop staat de derby tegen LYRA op het programma.

Opstelling:
Izan Barendse, Pawel Rubin, Michel van Giesen, Tom Lobert, Ricardo van der Zijden, Rico Kok, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Joey Valstar (-75 Branco Kok), Tom van Veen (A), Nick Peeters

Van der Meer verzekeringen