S.V. Honselersdijk komt te kort tegen Valken’68
zondag 18 september 2016

Na de flinke opsteker verleden week tegen SC Monster, was het zaak om hier tegen Valken ’68 een goed vervolg aan te geven. Valken’68 is de competitiestart slecht begonnen. Zij verloren beide wedstrijden. De degradant uit de eerste klasse was bestempeld als de titelkandidaat in deze klasse en was dus alles aan gelegen om de punten mee te nemen naar Valkenburg (ZH).

De eerste helft zag je een strijdbaar S.V. Honselersdijk die goed tegenstand bood aan Valken’68. Het liet de tegenstander het spel maken en gokte op de snelle counters van onze spitsen. De nadruk lag vooral op het verdedigen. Het liet zich terugzakken, zodat er relatief weinig ruimte was achter de verdediging. Echte kansen kreeg Valken’68 dan ook niet. Af en toe was er paniek in de verdediging, omdat de bal niet snel weggewerkt kon worden en anders stond keeper Izan op de goede plek. In de 17e minuut was het de eerste goede uitbraak van S.V. Honselersdijk. Leon onderschepte een aanval, waardoor Tom een mooie actie kon beginnen. Hij slalomde langs een aantal Valkenaren en gaf Luke de mogelijkheid om de score te openen. Helaas was zijn schot te zacht. Valken’68 drong meer aan, maar kon niet echt een goede aanval opzetten. Het gevaar kwam meest van foutjes van de Dijkse verdediging, maar deze liepen gelukkig met een sisser af. In de 28e minuut was er opnieuw een goede mogelijkheid. Het was weer Tom die aan een solo begon. De verdediging van Valken’68 sloot als een kordon om Tom heen en hij liep zich dan ook vast. Het was jammer dat Tom de bal niet mee kon geven aan de opkomende Marcel Duijvestein die vrij voor de keeper op dook. In de 35e minuut was het Valken’68 die dicht bij een doelpunt was. Uit een voorzet wist Izan de bal nog net uit de kruising te tikken. Het leek dan ook de rust in te gaan met een gelijkspel, maar in de extra tijd wist Valken’68 via Sven Boonstoppel de 0-1 te scoren.

Begin 2e helft was het toch weer Valken’68 die het initiatief nam. Het gaf de thuisploeg niet de gelegenheid om op te bouwen en moest het doen met lange halen. Aangezien de spitsen weinig steun kregen van achteruit, kwam er in aanvallend opzicht weinig van terecht. In de 57e minuut was het slecht uitverdedigen, waardoor Valken’68 door van der Plas op een 0-2 voorsprong kwam. Trainer Piet Boon wisselde al zijn 3 wisselspelers en dat had aanvallend meer resultaat. Vooral via de zijkanten lagen nu de mogelijkheden. In de 72e minuut was het goed opkomen van Rico op rechts. Vrij voor de keeper van der Nagel, schoot hij in het zijnet. Even later was het een mooie aanval van S.V. Honselersdijk. Tim bediende Robbie en deze gaf de bal mee aan Tom van Veen. Tom was los van zijn tegenstander, maar keeper van der Nagel was op tijd zijn doel uit en keerde op knappe wijze de inzet. De enige gele kaart die de goed leidende scheidsrechter Noordhoek gaf in deze sportieve wedstrijd was voor Valken’68 na te hard inlopen op keeper Izan Barendse. In de stand kwam geen verandering meer.

Zaterdag wacht de uitwedstrijd tegen UVS. De wedstrijd wordt gespeeld op sportpark “De Kikkerpolder I” aan de Oegstgeesterweg in Leiden.

Opstelling:
Izan Barendse, Pawel Rubin, Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Rico Kok, Marcel Duijvestein (-63, Robbie Brabander), Leon de Brabander, Tim van der Meer, Luke Groenenboom (-52, Branco Kok), Tom van Veen, Joey Valstar (-70, Nick Peeters)

Van Dijk Brouwer Installatietechniek