S.V. Honselersdijk zaal naar 2e ronde beker
maandag 12 september 2016

Deze week begon het zaalvoetbal ook voor het “echie” met knock-out bekerwedstrijden. Het vernieuwde S.V. Honselersdijk won in eigen Sosefhal met 5-0 van Tutor, nadat het bij rust al met 2-0 aan de leiding ging. S.V. Honselersdijk boekte een nette zege op het uit de Topklasse gedegradeerde Tutor. S.V. Honselersdijk heeft de plek van de Delftse studentenploeg overgenomen in die Topklasse. Afgelopen vrijdag dus een 1e krachtmeting en duidelijk was dat de combinatie welke S.V. Honselersdijk in het veld brengt, een mix van veldvoetballers en enkele oud FC Westland zaalvoetballers samen moet smelten om goed te wennen aan het zaalvoetbalspelletje. Toch waren er diverse aardige combinaties te zien waar de 2-0 van Jordy Brouwer er een uit het boekje was. Jordy was toch goed betrokken bij de doelpunten, hij was ook verantwoordelijk voor de 5-0 en gaf de assist voor de 1-0 van neef Nicky Brouwer. Wesley Verhoek, de ex prof van Feyenoord, ADO Den Haag en FC Twente, is dit seizoen vooralsnog ook in de zaal te bewonderen bij Honselersdijk. Ook hij scoorde 2 maal en kreeg daarbij de assists van Kaz van Oostrom Soede en Romano vd Stoep. Achterin hield keeper Rowdy Jansen zijn doel schoon met ook nog een aantal goede reddingen.
Komende week de 1e krachtmeting wanneer S.V. Honselersdijk woensdag op bezoek moet bij het sterke Lugdunum. Woensdagavond wordt er om 21:00 uur afgetrapt in de 3-Oktoberhal in Leiden.

Ook Dames S.V. Honselersdijk naar volgende ronde beker door monsterzege. Bij de dames 1 ook al gelijk een forse zege. De dames van S.V. Honselersdijk wonnen met 1-10 op bezoek bij het 1 klasse lager spelende Sep. Inge versteeg scoorde 4 maal. Tamara de Kuijper scoorde er eentje minder. Petra Botman scoorde 2 maal en dan blijft er nog eentje over, die werd gescoord door Marloes Scholtes. Dames 2 won met 1-2 bij VUC. Dames 3 dacht na een 0-0 ruststand de 2e helft door te drukken. Niets was minder waar, opponent Tutor scoorde 5 maal en zo kwam er eerder die week de 0-5 op het scorebord in een wedstrijd tegen Tutor.

ZAALVOETBALSTERS/ZAALVOETBALLERS GEZOCHT VOOR RECREATIEVE TEAMS
Maar naast de prestatieve aspiraties is er ook voldoende ruimte is voor het recreatieve zaalvoetbal. Zowel bij de heren, als de dames, zijn er dus diverse teams komend seizoen te bewonderen in het oranje van S.V. Honselersdijk. Zowel bij de dames als bij de heren is er op diverse niveaus (dus ook selectie) nog de mogelijkheid om in te stromen in een team.
Wil jij ook deel uitmaken van het nieuwe zaalvoetbalbolwerk in het Westland. Nieuwe leden of vrijwilligers zijn van harte welkom en voor meer info: zaalvoetbal@svhonselersdijk.nl

Van Dijk Brouwer Installatietechniek