Beste driepunter in Monster
zondag 11 september 2016

Welkom in de tweede klasse waren de woorden van trainer Piet Boon na de verloren thuiswedstrijd tegen DoCoS. De boodschap bleek overgekomen in de wedstrijd tegen Sportclub Monster. Duidelijk zichtbaar was de verandering in strijdwijze; bij balverlies zakte S.V. Honselersdijk terug. Dat zag er een stuk solider uit dan vorige week, waar de linies ver uit elkaar lagen. Als je dit zo schrijft dan lijkt het wel of we er kijk op hebben...We houden het maar op feitjes; de eerste corner voor S.V. Honselersdijk werd in de zesde minuut genomen en kort daarna ontstond een piep klein mogelijkheidje voor Monster door een misverstand in onze defensie. De enige en daarmee winnende goal viel in de 14e minuut. De voorzet van Joey werd door Luke gekopt (foto 4) en viel via een Monster kluts in het doel. We zagen vervolgens een aantal aardige 'ééntwees' en wat schotjes op het Monsterse doel. De Sportclub probeerde het wel, maar kon onze keeper en de verdediging niet verontrusten. Helaas viel keeper Boy voor de rust uit na een ongelukkige landing op de enkel (foto 9 en 10), nadat hij ook deze voorzet klemvast pakte. Na de rust een scherp S.V. Honselersdijk, dat de wedstrijd direct had kunnen beslissen in de 46e en 47e minuut. Het schot van Leon werd echter gekeerd door de keeper. Net als vorige week valt er over de tweede helft niet veel te schrijven. Echter wel in andere zin; nu met veel kansen en de koppies bleven deze keer omhoog. Voor het publiek werd het zo nog spannend tot het einde, voordat je het weet gaat er een klutsbal in en heb je veel spijt van de gemiste kansen. Het bleef verdiend 0-1 met dank aan onze solide verdediging. Welkom in de tweede klasse.

Opstelling
Boy Zuiderwijk (45e Izan Barendse), Pawel Rubin, Michel van Giesen, Marcel Bruggeling (A), Rico Kok, Marcel Duijvestijn, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Luke Groenenboom (76e Nick Peters), Tom van Veen, Joey Valstar

Sosef & v/d Knaap