Informatieavond over alcohol voor ouders op 7 juni
dinsdag 31 mei 2016

Gisterenavond was er een druk bezochte voorlichtingsavond over alcoholgebruik voor de B en de C-jeugd (zie foto). Op 7 juni is wordt er een tweede interessante informatieavond georganiseerd, maar dan voor de ouders. In samenwerking met kinderarts Dr. Nico van der Lely organiseert het NOC*NSF die avond bij S.V. Honselersdijk een voorlichtingsavond over alcohol.

Sinds 1 januari 2014 is de leeftijdsgrens voor alcohol verhoogd naar 18 jaar. Desondanks hebben we er in het Westland en ook bij onze vereniging veelvuldig mee te maken dat door minderjarigen toch alcohol wordt gedronken. Het NOC*NSF is actief betrokken bij het terugdringen van alcoholgebruik onder jongeren op sportverenigingen.

Het doel van deze avond is de aanwezigen meer bewust te maken van de schadelijke gevolgen van alcoholgebruik door jongeren. Dr. Nico van der Lely laat zeer gedreven en op begrijpelijke wijze zien wat overmatig alcoholgebruik doet met de ontwikkeling van jongeren en hun brein. Hij maakt daarbij gebruik van zijn onderzoeken en zijn dagelijkse ervaringen op alcoholpoli’s in Nederland. Ook staat hij samen met het NOC*NSF stil bij de invloed die alcohol heeft op sportprestaties. Alle ouders van jeugdleden van S.V. Honselersdijk zijn van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij deze informatieve en inspirerende bijeenkomst.

Waar: Kantine S.V. Honselersdijk
Wanneer: Dinsdagavond 7 juni 2016 van 19.30 tot 21.00 uur
Kosten: Gratis
Aanmelden: Via email naar beheer@svhonselersdijk.nl

Tijdens de avond zullen ook Brijder Verslavingszorg en Sport & Evenementen Haaglanden aanwezig zijn.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek