S.V. Honselersdijk nog steeds in de race voor nacompetitie
dinsdag 3 mei 2016

Een mooi affiche vandaag op het programma. S.V. Honselersdijk , nr 3 op de ranglijst, ontvangt Die Haghe de huidige nr 2. Die Haghe is met een zeer sterke reeks bezig. In de 3e periode staan ze fier aan kop met 5 gewonnen wedstrijden en maar 1 gelijk spel. Ook op de ranglijst bezitten ze een stevige 2e plaats, met maar liefst 8 punten voorsprong op S.V. Honselersdijk. Allebei de ploegen strijden nog voor de nacompetitie en zullen dus alles op alles moeten zetten.

Eerste helft
S.V. Honselersdijk startte de 1e helft uiterst voorzichtig en speelde de bal achterin rustig rond. Die Haghe liet dat allemaal oogluikend toe. De eerste 10 minuten werden dan ook gebruikt om elkaar af te tasten, om vooral geen vroege tegengoal te incasseren. Maar in de 15e minuut kwam dan toch de eerste serieuze aanval voor Die Haghe. De bal werd aangespeeld op de fysiek sterke Jordan Rolvink, die de bal doorkopte op de randje buitenspel staande Peter de Kleer. Hij mocht van scheidsrechter Durgunsu door gaan richting keeper Tom van Schie. In eerste instantie stopte Tom de inzet, maar in de rebound was Tom kansloos, 0-1. Het antwoord van de thuisclub liet echter niet lang op zich wachten. In de 17e minuut mocht Ralph op links een vrije trap nemen nabij de cornervlag, na een handsbal. De vrije trap werd met een prachtige hakbal bij de eerste paal ingetikt door Tom Lobert, 1-1 (foto 1). Nog geen 6 minuten later konden weer de handen omhoog. Na een afgeslagen aanval werd de bal door Marcel weer richting vijandig doel gebracht. Nick pikte de bal op en kon opmerkelijk ongehinderd richting keeper Bas Drost van Die Haghe afgaan. Met een knappe beweging omspeelde hij de keeper en scoorde de 2-1 (foto 4). Het was Die Haghe die nu het voortouw nam en feller de strijd in ging. S.V. Honselersdijk moest verder achteruit en beperkte zich tot het verdedigen op eigen helft. Het kreeg het zwaar te verduren door de fysiek sterke luchtmacht van Die Haghe, maar echte kansen werden niet weggegeven. Het grootste gevaar kwam uit de weggeven corners en de verre ingooien van Jordan Rolvink. Maar met een paar knappe reddingen wist keeper Tom van Schie een score te voorkomen. Aan de andere kant kreeg S.V. Honselersdijk met zijn uitvallen ook een aantal goede mogelijkheden. In de 32e minuut ging Nick alleen door en legde de bal breed op Nando. Nando zag Frank naast hem vrij staan en gaf Frank een ideale mogelijkheid, maar zijn schot ging naast (foto 5). In de laatste minuut van de eerste helft werd een doelpunt van de thuisploeg onthouden door scheidsrechter Durgunsu. Een vrije trap van Nick ging in één keer het doel in. Volgens de scheidsrechter stond hierbij Nando buitenspel, maar volgens vele toeschouwers was dit niet het geval (foto 7).

Tweede helft
In de 2e helft droop de spanning er vanaf. Beide ploegen wilden geen puntverlies leiden, dus er moest risico genomen worden en voornamelijk door Die Haghe. De lange bal werd vaak gehanteerd, waar ons centrale duo Tom Lobert en Ricardo van der Zijden menig duel uitvochten en weinig weggaven. Verdedigend zag het er goed uit bij de Dijk en ook de extra rugdekking zorgde ervoor dat Die Haghe weinig uitgespeelde kansen kreeg. Er waren een aantal hachelijke momenten voor het doel van keeper Tom van Schie, maar door zijn lengte wist hij menige voorzetten onschadelijk te maken. De echte kansen waren voor S.V. Honselersdijk. In de 57e minuut was er een overtreding op Ralph. Zijn vrije trap bereikte het hoofd van Tom Lobert, die buiten het bereik van de keeper op de paal kopte. De laatste 20 minuten van de wedstrijd was aan keeper Drost van Die Haghe te danken, dat de ploeg van Piet Boon niet verder afstand kon nemen. De ploeg combineerde naar hartenlust en profiteerde niet van de vrijheid die hen werd geschonken. In de 70e minuut was het Tom van Veen die de bal diep gaf op Nando. Alleen voor keeper Bas Drost probeerde Nando de keeper te omspelen, maar hij kon nog net zijn hand tegen de bal krijgen (foto 10). Laatste gedeelte van de wedstrijd was de spanning ten top. Die Haghe voerde de druk op en een alles of niets poging werd het. Een appèl van hands werd te niet gedaan en ook een overtreding in het strafschopgebied werd weggewuifd door scheidsrechter Durgunsu. In de 82e minuut mocht Jordan Rolvink op rechts doorgaan na een vlagsignaal voor buitenspel van assistent grensrechter Milan. Zijn schot ging gelukkig over. In de 3e minuut blessure tijd een corner van Die Haghe die weggewerkt werd, maar in rebound hard werd ingeschoten. De bal was keeper Tom van Schie gepasseerd, maar Leon kon op de doellijn redding brengen (foto 11). In de 94e en 95e minuut nog mogelijkheden, maar daar maalde niemand meer over toen scheidsrechter Durgunsu in de 96e minuut voor het einde floot.

Zaterdag thuis tegen v.v. Maasdijk en dat kan weer een mooie happening worden.

Opstelling:
Tom van Schie, Pawel Rubin, Tom Lobert, Ricardo van der Zijden, Rico Kok, Frank Vellekoop, Ralph Heskes (-85 Marcel Bruggeling), Marcel Duijvestijn, Nando Kok (-85 Leon de Brabander), Tom van Veen (A), Nick Peeters

PS: het verslag geschreven door Die Haghe leest u via http://www.svdiehaghe.nl

jem-id