Joey Valstar keert terug bij Honselersdijk
zaterdag 30 april 2016

Vanaf volgend seizoen zal Joey Valstar terugkeren bij de club waar hij ooit begonnen is, Honselersdijk. Joey vertrok als eerste jaar B1-speler van Honselersdijk naar de B1 van Westlandia, waar hij vanaf zijn 2e B-jaar speelde. Dit jaar speelde Joey voor Westlandia A1 in de 2e divisie waar ze ook een hoge eindpositie kunnen bemachtigen, op dit moment staat Westlandia A1 4e en Joey heeft hier een groot aandeel in gehad met 15 doelpunten. In de 2e divisie zitten ook betaalde voetbalopleidingen als NAC Breda, Dordrecht en MVV Maastricht. Joey keert onder andere terug omdat hij zijn kansen voor de Westlandia selectie niet groot genoeg inschat.
Trainer Piet Boon ziet Joey als een enorme aanwinst voor de groep. De stap naar de senioren noemt hij de grootste stap in het voetbal en hoopt dat Joey deze stap goed gaat maken. Hij verwacht dat het geen groot probleem zal zijn omdat Joey bij Westlandia al veel ervaring op heeft gedaan en veel heeft moeten trainen. Hij hoopt zelfs dat Joey het niveau van de Honselersdijk selectie omhoog kan tillen, maar misschien is dat wat veel gevraagd. Toch ziet hij Joey volgend jaar wel in het eerste van Honselersdijk spelen. Joey is een voorhoede speler maar Piet Boon denkt dat hij ook eventueel op de positie van aanvallende middenvelder zou kunnen spelen, een positie die Joey in de jeugd van Honselersdijk ook vaak heeft ingevuld.
Joey heeft in de B1 gekozen voor zijn eigen ontwikkeling door naar Westlandia te gaan en heeft een enorme ‘drive’. Iets wat trainer Piet Boon onwijs kan waarderen. Piet heeft hem nog niet bijzonder veel zien spelen, maar bijvoorbeeld wel op het Westlands Kampioenschap voor de A, op Honselersdijk. Joey is en blijft een jongen van de club die zijn kansen bij Westlandia nuchter heeft ingeschat. Ook vindt hij het gigantisch leuk om weer met sommige van zijn oude teamgenoten te voetballen.

De sterke punten van Joey zijn het passeren van zijn man, behendigheid en scorend vermogen. Joey wil zichzelf nog verbeteren op het fysieke gedeelte van het spelletje. Beter zijn lichaam gebruiken. Iets wat natuurlijk belangrijk is in het senioren voetbal.

Dit seizoen keerden ook Tom van Veen (ADO Den Haag) en Luke Groenenboom (Westlandia) al terug naar Honselersdijk. Dit heeft de selectie zeker veel profijt opgeleverd en er wordt dit jaar nog gestreden voor een hoge eindpositie. Volgend seizoen zullen de doelen opnieuw worden opgesteld aan de hand van het eindresultaat van dit seizoen.

Sosef & v/d Knaap