S.V. Honselersdijk machteloos
zondag 24 april 2016

Het was een wedstrijd om gauw te vergeten. Beide ploegen bakten er niets van en na het vroege doelpunt van Houtwijk zat de wedstrijd definitief op slot. Er werden nauwelijks kansen meer gecreëerd door beide ploegen, zodat deze belangrijke wedstrijd voor S.V. Honselersdijk met 1-0 verloren ging.

Eerste helft
Na slechts enkele minuten was het voor iedereen al duidelijk. Dit zou een ontzettend zware wedstrijd worden voor S.V. Honselersdijk!! Houtwijk voetbalde in een hoog tempo en begon erg agressief en gretig aan de wedstrijd. Bij S.V. Honselersdijk leek het alsof er een soort van ‘plankenkoorts’ was. Er werd niet of nauwelijks gevoetbald. Houtwijk zette dan ook meer en meer druk en het kon niet uitblijven dat Houtwijk de eerste kans kreeg. In de 5e minuut was het al bijna raak voor Houtwijk. Op links werd een voorzet door keeper Tom van Schie knap gered en in de rebound werd de bal op de lat geschoten. In de 15e minuut was het slecht uitverdedigen door de Dijkse verdediging, waardoor houtwijker Sasha Lazzaretto de openingstreffer kon scoren, 1-0.

Die teleurstellende start bleek uiteindelijk desastreus, want S.V. Honselersdijk haalde het gebruikelijke niveau zelden en creëerde ondanks veel balbezit nauwelijks kansen op de gelijkmaker. Nicky Peeters was de enige die Houtwijk-keeper Bas Swillens in de eerste helft op de proef stelde. Alleen op links kon hij opkomen, maar zijn schot raakte de lat. Houtwijk sloot zich op en liet de Dijk het spel bepalen, maar tot een redelijke aanval kwam het niet. De thuisploeg had maar een concept: alles terugspelen op keeper Bas Swillens, dan hard naar voren kleunen en met zijn allen achter de bal aan. Van enig opbouw was van Houtwijkse zijde geen sprake.

Tweede helft
Net na de rust viel Leon snel uit, die in een duel door zijn enkel ging en vervangen werd door Tom Lobert. In de tweede helft zakte het niveau van de wedstrijd steeds verder weg en kon de Trots van S.V. Honselersdijk niet meer overtuigen. Tegen de stug verdedigende Houtwijkse defensie, kwam de ploeg telkens net een stap te laat, of waren niet fel genoeg in de duels. De verdediging bleek een onneembare vesting voor de Dijkenaars en dat blijkt ook wel uit de cijfers dat Houtwijk een van de minst gepasseerde verdediging in de competitie heeft. Trainer Piet Boon probeerde door een aantal wissels het tij te keren, maar dat leverde ook niets op. Een slotoffensief door Rico in de spits te zetten zorgde wel voor enig druk, maar kansen werden niet gecreëerd. In de 90e minuut kreeg Houtwijk de enige kans in de 2e helft, maar deze werd knullig naast geschoten.

Zaterdag thuis tegen Die Haghe en dan zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden wil het nog eventueel aanspraak maken op de nacompetitie.

Opstelling:
Tom van Schie, Pawel Rubin, Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden (geel), Rico Kok (geel), Frank Vellekoop, Leon de Brabander (A) (-50 Tom Lobert), Marcel Duijvestijn(-75 Rutger Opperman) , Nando Kok, Tom van Veen, Nick Peeters

Van Dijk Brouwer Installatietechniek