S.V. Honselersdijk geeft Westlandia goed partij
maandag 8 februari 2016

Na de zeperd tegen MVV’27, moest er vandaag wat rechtgezet worden. Zaterdag staat immers de belangrijke derby tegen Verburch op het programma. Het was dus zaak om met z’n allen de schouders er onder te zetten en de neuzen de goede kant op te krijgen . Westlandia was dan ook een ideale tegenstander om het recht te zetten.

Eerste helft
Van een ware vriendschappelijke wedstrijd was in het begin van de wedstrijd niets te merken. Beide ploegen gingen voor de overwinning en dat ging gepaard met stevige duels. Het leverde al met al wat werk op voor de verzorgers van beide ploegen. Op de bank bij Westlandia zat Suus Vis, wat bij haar toch denk wel een apart gevoel gaf, toen ze het veld in kwam voor een blessure behandeling.

De eerste helft was duidelijk voor S.V. Honselersdijk. Vooral in de eerste 10 minuten had de Dijk de voorsprong moeten nemen. In de 5e minuut was het Leon die Tom van Veen goed aanspeelde. Tom zette zijn actie door tot aan de achterlijn en gaf voor aan de geheel vrijstaande Rico. De uithaal van Rico werd knap gestopt. In de 9e minuut een ver doorgevoerde actie Tom van Veen, waarbij hij ook langs de keeper ging en in het zijnet schoot. In de 28e minuut werd Nando het slachtoffer na een harde charge en moest geblesseerd het veld verlaten. Westlandia kreeg in deze fase ook een aantal kleine kansjes, maar keeper Tom van Schie stond op de goede plek. De laatste minuut van het verstrijken van de eerste helft een heerlijke aanval van de dijkenaars over meerdere schijven. Helaas kon Nick deze mooie aanval niet afronden.

Tweede helft
De tweede helft was voor Westlandia. S.V. Honselersdijk gaf veel ruimte weg, waar Westlandia dankbaar gebruik maakte. Maar het was toch S.V. Honselersdijk die de score opende. Tom van Veen liet op een paar vierkante meter 3 Westlandianen te kijk staan en gaf de bal voor aan Leon, die dit kansje goed benutte, 0-1. Kort daarna werd op de linkerkant te veel ruimte weg gegeven. De voorzet werd daarna knap ingeschoten, 1-1. Dit was een kwartier waarin alle zeilen bijgezet moest worden. Westlandia liet de bal een tandje sneller rond gaan en de Dijk mocht blij zijn dat een bal via beide palen in de handen van Tom van Schie belandde. In de 65e minuut was dan toch de voorsprong voor Westlandia, 2-1. Het slotoffensief was voor S.V. Honselersdijk. Een een-tweetje tussen Tim en Nick werd door Tim knap afgemaakt, 2-2.

Zaterdag, op Super Saterday, de thuiswedstrijd tegen Verburch. We hopen natuurlijk op een volle bak, een fantastische sfeer en een goede wedstrijd.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok (-34 Nigel Hendriks), Ralph Heskes, Marcel Bruggeling (A,-45 Ricardo van der Zijden), Pawel Rubin, Frank Vellekoop, Marcel Duijvestijn, Nando Kok (-30 Tim van der Meer), Nick Peeters, Tom van Veen, Leon de Brabander

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek