Off day S.V. Honselersdijk
maandag 1 februari 2016

S.V. Honselersdijk kon geen goed vervolg geven na de knappe prestatie tegen GDA, en verloor teleurstellend met 2-0 bij MVV’27. De ploeg van Piet Boon kwam op het zware veld in Maasland geen moment in de wedstrijd. Op de nederlaag viel dan ook weinig af te dingen.

Eerste helft
De wedstrijd begon met 1 minuut stilte wegens het plotseling overlijden van een jeugdlid van MVV’27. Vanaf het begin zat de Dijk eigenlijk niet in de wedstrijd. Waar MVV’27 zich met bloed , zweet en tranen over het zware veld begaf, stelde S.V. Honselersdijk daar weinig tegenover. Knullig balverlies leidde veelal tot gevaarlijke situaties voor het doel van Tom van Schie. In de 18e minuut werd Marcel Bruggeling van achteruit slecht aangespeeld en werd de eerste grote kans voor MVV’27 gecreëerd. Tom van Schie was gelukkig op tijd zijn doel uit en voorkwam een treffer. Maar even later was het toch raak. Na een aanval van S.V. Honselersdijk, gaf het zelf veel ruimte weg en kon Lourens van Rooijen op rechts alleen op keeper Tom van Schie af gaan en scoorde hoog in de touwen de 1-0. Hierna liet MVV’27 de opbouw over aan S.V. Honselersdijk. Het liet zich terugzakken en gokte op de counter. Tot de middenlijn mocht S.V. Honselersdijk combineren, maar daarna werd de opbouw wreed verstoord door de Maaslanders. Via de zijkanten konden de Dijkenaars enigszins gevaar stichten, maar de voorzetten kwamen nauwelijks goed aan. In de 41e minuut zagen de toeschouwers eindelijk een vloeiende aanval over diverse schijven, maar net het laatste goede tikje ontbrak. Dit was eigenlijke het enige gevaarlijk moment voor rust voor het doel van keeper Glenn Mostert.

Tweede helft
Na de rust gelijk de druk van S.V. Honselersdijk. Een voorzet van Nando werd net voor de neus van Leon tot corner gekopt. Maar daarna stelde MVV’27 al snel orde op zaken. Een hoekschop van Lourens van Rooijen werd door Jeffrey Wupkens al binnen zeven minuten doeltreffend afgerond: 2-0. Een lastige opgave werd het nu voor de Dijkenaars. Er moesten nu risico’s worden genomen. Maar het was vechten tegen een muur van MVV’27 verdedigers. Het was moeilijk de vrije man voorin te vinden. Het gevaar moest komen van de flanken en dat gebeurde te weinig. Vele malen probeerde men Tom van Veen aan te spelen, maar deze werd goed aan banden gelegd door de Maaslandse verdediging. In de 67e minuut was dan wel de ruimte op rechts. Luke kon opstomen tot de achterlijn en de voorzet bereikte Nando, maar hij kwam net niet goed uit om met zijn hoofd te scoren. Doordat S.V. Honselersdijk risico’s moest nemen gaf het de mogelijkheid voor de thuisploeg om te counteren en ze kregen dan ook enkele mogelijkheden. De mooiste kans was voor Mark Akkermans, die alleen voor keeper Tom van Schie te lang wachtte met schieten. Vervolgens konden de dijkse verdedigers de score voorkomen. De laatste 10 minuten van de wedstrijd nog een laatste offensief voor S.V. Honselersdijk. In de 81e minuut een mooie sliding van Leon en werd direct Tom van Veen bediend, maar randje buitenspel werd hij teruggefloten !! Een paar minuten later werd Tim vastgehouden randje strafschopgebied. De vrije trap van Tom van Veen werd op een haar na gemist door Marcel Duijvestijn. In blessure tijd was het Tim die alleen op keeper Glenn Mostert mocht gaan, maar in het strafschop onderuit werd gehaald zonder de bal te spelen. Helaas weigerde Scheidsrechter van der Hul de bal op de stip te leggen. Kort hierna floot scheidsrechter van der Hul voor het einde.

Zaterdag 6 februari is S.V. Honselersdijk vrij van competitieverplichtingen en speelt het vriendschappelijk tegen Westlandia.

[b]Opstelling[b]:
Tom van Schie, Rico Kok, Ricardo van der Zijden (-72 Rutger Opperman), Marcel Bruggeling (A), Pawel Rubin (-82 Bryan de Brabander), Leon de Brabander, Tim van der Meer, Marcel Duijvestijn, Luke Groenenboom, Tom van Veen, Nando Kok

Zoomin'