Oefenwinst S.V. Honselersdijk op v.v. Schipluiden
zondag 17 januari 2016

De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar was tegen vierde klasseer v.v. Schipluiden. v.v. Schipluiden, die dit seizoen overstapte van de zondag naar de zaterdag, ging als ongeslagen koploper de winterstop in van de 4e klasse met een fraai doelgemiddelde van 5 doelpunten per wedstrijd. Dus een aantrekkelijk oefenpartner voor de mannen van Piet Boon.

De thuisclub liet vanaf het begin direct merken, dat het op zoek was naar de overwinning en nam direct het initiatief. Door een foutje in de Schipluidense verdediging had Tom van Veen op links een vrije doorgang. Tom zag voor het doel de vrij staande Nando en deze zorgde in de 17e minuut voor de 1-0. Even later knalde Lars de bal op de lat. Zo was S.V. Honselersdijk in de beginfase de betere ploeg, en had de ploeg meer afstand kunnen nemen. In de 25e minuut een prachtig een-tweetje tussen Lars en Tom van Veen, waarbij de laatste de bal op de paal knalde. Het laatste kwartier van de 1e helft kwam v.v. Schipluiden goed terug. Door een combinatie in het hart van de defensie van de Dijk, leek de gelijkmaker op het scorebord te komen, maar de bal werd over het doel van keeper Tom van Schie geschoten. Even later werd het toch gelijk. De bal werd op prachtige wijze, mede door de wind gedragen, in de kruising geschoten.

Na de rust een gelijk opgaande wedstrijd waar S.V. Honselersdijk goed met de kansen om ging. In de 51e minuut kwam de thuisploeg op voorsprong door een doelpunt van Luke. Hierna probeerde v.v. Schipluiden nog wel aan te zetten, maar de Dijkse verdediging gaf weinig meer weg. v.v. Schipluiden was wel dichtbij een doelpunt, maar deze werd afgekeurd door scheidsrechter Bas Persoon wegens buitenspel. Door de ruimte die v.v. Schipluiden achterin weg gaf, kon S.V. Honselersdijk, door doelpunten van Nick en Tom van Veen, uitlopen naar een iets geflatteerde 4-1 zege.

Zaterdag volgt de eerste competitiewedstrijd na de winterstop en wel uit tegen r.k.s.v. G.D.A. om 14:45 uur. Hier gaat het weer om de puntjes en wil S.V. Honselersdijk nog aanspraak maken op de titel dan mogen er zeker geen punten verspeeld worden.

Opstelling
Tom van Schie, Rico Kok (-30, Leon de Brabander), Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A), Pawel Rubin (-75, Lars Ammerlaan), Frank Vellekoop (-45, Tom Lobert), Marcel Duijvestijn (-75, Frank Vellekoop), Lars Ammerlaan , (-45, Luke Groenenboom) Nick Peters, Tom van Veen, Nando Kok

Condubouw