S.V. Honselersdijk onder 23 jaar wint knap van Westlandia A1
woensdag 18 november 2015

Dinsdag avond 17 november stond de (bijna) jaarlijkse wedstrijd van SV Honselersdijk onder de 23 jaar tegen Westlandia A1 op het programma. Het hoofdveld was vanwege de regen niet bespeelbaar, vandaar dat er werd uitgeweken naar het kunstgras van veld 2, wat ook nog redelijk beschut lag, zodat er goed gevoetbald kon worden.

Ons team was samengesteld uit spelers van Senioren 1,2,3 en A-Junioren, geselecteerd door de trainers Piet, Frank, Wim en Hans. Westlandia A1 speelt in de landelijke 2e divisie en staat heel verdienstelijk 3e net onder Excelsior R. en NAC, maar boven FC Dordrecht en MVV Maastricht. Dus een goed voetballende ploeg, wat ook resulteerde in een goede, sportieve wedstrijd.

S.V. Honselersdijk moest de 1e helft duidelijk wennen aan elkaar en aan de speelwijze. De 1e helft was Westlandia de bovenliggende partij, die goed combinerend het spel kon bepalen. S.V. Honselersdijk had moeite mee de opbouw te verstoren, de linies speelden te ver uit elkaar, waardoor teveel ruimtes weggegeven. Westlandia maakte hier goed gebruik van. De opbouw van ons werd goed onder druk gezet en uit één van deze onderscheppingen maakte Westlandia de verdiende 0-1 in de 30e minuut. S.V. Honselersdijk werd nog gevaarlijk uit een corner van Stan, waaruit Robbin goed inschoot, maar Westlandia de bal knap van de lijn haalde. Met de 0-1 stand floot de goed leidende Stanley van Lith voor de rust.

De 2e helft een duidelijk beter en gretiger S.V. Honselersdijk. De opbouw van Westlandia werd beter onder druk gezet, vooral omdat er beter doorgedekt werd vanuit het middenveld en de verdediging. In de 50e minuut werd de bal op het middenveld onderschept, Luke speelde goed Thomas aan, die knap de 1-1 scoorde (49e min). Westlandia had het lastig en begon te slap aan de 2e helft. In de 53e minuut was Het Luke, die, na een goede combinatie tussen Bryan en Nando, in stelling werd gebracht en tekende voor de 2-1. S.V. Honselersdijk voelde dat er meer te halen was. 3 minuten later was het de doorjagende Luke, die de bal van de laatste man van Westlandia afpakte, alleen op de keeper door kon gaan en diagonaal de 3-1 laag inschoot. Westlandia kon het tij niet keren en S.V. Honselersdijk bleef georganiseerd en gedreven doorspelen. In de 60e minuut een goede indraaiende vrije trap van Yorick, waaruit Bryan koppend de 4-1 kon scoren. Westlandia probeerde meer grip op het spel te krijgen, maar S.V. Honselersdijk stond goed. Westlandia creëerde een paar kleine kansjes, maar konden onze keeper Dahley niet meer verschalken. Ook S.V. Honselersdijk kreeg nog wat kansjes, maar ditmaal was Westlandia wel bij de les achterin. De wedstrijd eindigde in een verdiende overwinning van ons team onder de 23 jaar, vooral door een gedreven en goede 2 helft. Al met al een nuttige, goede wedstrijd tegen een goede tegenstander, wat een positief perspectief geeft voor de toekomst.

Opstelling:
Dahley le Duc; Lorenzo vd Bogert (30e Branco Kok), Nigels Hendriks, Ricardo vd Zijden (60e Lorenzo vd Bogert), Stan Groenenboom; Robbin Westein(30e Yorik Niekerk), Nando Kok, Thijs Hofland (45e Robbin Westein); Thomas Ros, Luke Groenenboom en Bryan de Brabander.

Door: Een genietende toeschouwer

Condubouw