S.V. Honselersdijk laat zich verrassen door TAC’90
zondag 8 november 2015

Voor S.V. Honselersdijk blijft TAC’90 altijd een lastig te bespelen tegenstander. TAC’90 beschikt van oudsher over behendige en technisch vaardige spelers, wat moeilijk te bespelen is. Dat bleek ook deze middag weer. De 2e helft leek na de 1-1 geen vuiltje meer aan de lucht voor S.V. Honselersdijk, maar TAC’90 sloeg onverwachts toe aan het eind van de wedstrijd en de ploeg van Piet Boon verloor onterecht met 1-3.

Eerste helft
S.V. Honselersdijk begon weer ongewijzigd t.o.v verleden week. Vaste krachten Tim en Rico speelden met het 2e team, en die wonnen in een uitstekende wedstrijd tegen koploper Schipluiden met 4-1. Marcel Bruggeling is nog geblesseerd en is afgelopen week vader geworden van een prachtige zoon.

Beide ploegen hadden er vandaag zin in. Het spel begon met veel tempo van beide kanten. Het spel ging op en neer, doordat vrij vlot de lange bal werd gekozen. Op het gladde veld was het ook nog even wennen. Vooral de verdedigers van TAC’90 hadden in het begin de nodige moeite om op de been te blijven bij de Dijkse aanvallen. De grote man bij TAC’90 is nog steeds Rico Kogeldans. Al het gevaar loopt via deze man, en als je deze uitschakelt is TAC’90 in de aanval stuurloos. Nadat beide keepers een aantal keren getest waren op hun kwaliteiten, was het in de 19e minuut de eerste grote kans voor S.V. Honselersdijk. Nick liet op links weinig heel van zijn tegenstander en bediende Leon randje strafschopgebied op maat. In een mooie beweging zette hij zijn tegenstander opzij en schoot goed in. De keeper had de nodige moeite om het schot te stoppen (foto 3) en in de rebound mocht Leon het nog een keer proberen, maar zijn kopbal belandde in het dak van het doel. Even later was het een vrije trap voor TAC’90. De slimme Rico Kogeldans ging snel neer na een duwtje van Branco. Hier trapte scheidsrechter Slaager regelmatig in, maar later in de wedstrijd had deze man het wel door. Kogeldans nam zelf de vrije trap net buiten het strafschopgebied en de bal ging tot grote verbazing via de muur in de uiterste hoek van het doel en onbereikbaar voor keeper Tom van Schie, 0-1. Hierna had S.V. Honselersdijk de kans om snel op gelijke hoogte te komen. Een vrije trap bereikte de volledig vrijstaande Marcel, maar zijn schot ging over. Verdedigend liep het niet al te lekker. Het liet wat steekjes vallen op het middenveld, door niet goed in te grijpen en daardoor de tegenstander meerdere malen de ruimte gaf om uit te breken. In de 35e minuut weer een uitval van TAC’90 waarbij keeper Tom van Schie zijn doel uit kwam, maar te laat was en de bal mistte. Het goede meelopen van Ricardo voorkwam een doelpunt. Maar het was de Dijk die de laatste 10 minuten van de eerste helft het spel naar zich toe trok. Mooie acties van onze aanvallers waren een genot om te zien, alleen de afwerking laat te wensen over. In de 38e minuut was het Tom van Veen die meerdere tegenstanders opzij zette en Frank de mogelijkheid gaf om te scoren, maar zijn uithaal ging over (foto 8).

Tweede Helft
De 2e helft probeerde S.V. Honselersdijk gelijk orde op zaken te stellen. Het zocht massaal de aanval op,en na 10 minuten had dit al resultaat. De op links niet te houden Nick Peters draaide om zijn tegenstander en leverde een mooie voorzet af. De bal werd op de borst van Frank teruggelegd op Nando en hij scoorde de gelijkmaker, 1-1. Hierna waren nog vele mogelijkheden om op voorsprong te komen. Een scrimmage voor het doel waren Leon en Pawel dicht bij, maar in het overvolle strafschopgebied zat er iedere keer een been tussen. Tom van Veen was een aantal keren dichtbij, maar had in zijn acties weinig geluk. Maar de Dijkse aanvallers gaven niet op en bleven hun directe tegenstander opzoeken. Met veel gemak slaagden ze hun tegenstander te passeren, maar de gouden pass bleef uit. TAC’90 vond het gelijke spel schijnbaar genoeg en kwam maar sporadisch voor het doel van keeper Tom van Schie. In de 80e minuut zowaar een corner voor TAC’90. De scherp ingedraaide corner bereikte bij de achterste paal de lange spits, en hij kopte de 1-2 binnen. De laatste 10 minuten werd het een alles of niets richting TAC’90 doel. Maar in het overvolle centrum van TAC’90 moet de bal dan net maar goed vallen. Dat gebeurde niet. Wel diep in blessure tijd een uitval van TAC’90 die goed uitgespeeld werd en de stand bracht op 1-3.

A.s zaterdag wacht de derby uit tegen Naaldwijk. Verleden jaar verloor S.V. Honselersdijk met 4-2 door een effectief Naaldwijk. Dus op naar een revanche !!!!

Opstelling:
Tom van Schie, Branco Kok, Tom Lobert (geel), Ricardo van der Zijden, Pawel Rubin, Frank Vellekoop (-75 Tim van der Meer), Marcel Duijvestijn (geel,-45 Ralph Heskes), Leon de Brabander (A, geel), Nando Kok, Tom van Veen, Nick Peters

Van Dijk Brouwer Installatietechniek