S.V. Honselersdijk stelt 2e helft orde op zaken.
zondag 11 oktober 2015

Het was weer best toeven langs de zijlijn in Pijnacker. Onder een lekker zonnetje ging het standaardteam op bezoek bij DSVP. Zij hadden, net als S.V. Honselersdijk, 8 punten vergaard, en de winnaar van deze wedstrijd zou zich in de top 3 nestelen.

Eerste helft
Daar waar DSVP de eerste helft makkelijk combineerde, had S.V. Honselersdijk heel veel moeite om de bal in de ploeg te houden. In de eerste minuten resulteerde dit al in enkele kleine mogelijkheden voor de thuisploeg. Het was Ralph die na het beginsignaal gelijk de bal verspeelde en DSVP de mogelijkheid gaf om uit te breken. Keeper Tom van Schie bracht redding, maar zijn uitworp naar de kort gedekte Rico bezorgde ook de nodige problemen. Het liep in de beginfase gelukkig met een sisser af. Maar het visitekaartje werd nadrukkelijk afgegeven door DSVP.

Het ging alleen maar voor de winst: de punten zouden in Pijnacker blijven. De ploeg knokte voor elke meter en gaf S.V. Honselersdijk weinig ruimte om uit te breken. De dijkenaars hanteerden veelvuldig de lange bal, wat nog weinig opleverde. In de 20e minuut kwam S.V. Honselersdijk goed weg. Er ontstond een ware belegering voor het doel van keeper Tom van Schie. In het drukke strafschopgebied werden een flink aantal schoten geblokt, en ook een snoei hard schot via de onderkant lat van het doel bracht redding (foto 2). En DSVP kreeg meer kansen. In de 30e minuut een uitbraak op rechts waar een aantal verdedigers van de Dijk niet op tijd terug waren. Deze overtal situatie leek de weg naar de voorsprong, maar de spits van DSVP kwam ongelukkig ten val, toen hij alleen op keeper Tom van Schie af mocht gaan.

De laatste 10 minuten van de eerste helft, lukte het S.V. Honselersdijk onder de druk van DSVP vandaan te komen. In de 36e minuut een pracht aanval die teruggelegd werd op Ralph, maar zijn schot werd nog net tot corner gewerkt door de keeper van DSVP. In de laatste minuut van de 1e helft een aanval op de linkerflank, waar Tom van Veen de bal opeiste. Tom ging een een-tweetje aan met Tim en sloot het af met een hoog en hard schot in de kruising die op formidabele wijze werd gehouden door de keeper van DSVP. S.V. Honselersdijk mocht nog een corner nemen. Uit de mooi indraaiende corner van Tim, kopte Michel vervolgens raak, 0-1 (foto 4). Het was wel tegen de verhouding in, maar de mannen van Piet Boon konden met een lekker gevoel gaan rusten.

Tweede Helft
Na 5 minuten in de 2e helft was het laatste man Rico die geblesseerd raakte (liesblessure) en vervangen werd door zijn broer Nando. Ralph en Leon zakten allebei een linie terug, en Nando pakte de rechtsbuiten plek. DSVP ging risico’s nemen om de opgelopen achterstand zo snel mogelijk ongedaan te maken. Maar de 2e helft stond de verdediging van de Dijk als een huis, en gaf het weinig meer weg. Aanvallend kregen de dijkenaars meer ruimte, omdat DSVP achterin risico’s ging nemen, door vaak een mannetje meer mee te laten gaan in de aanval. In de 59e minuut een snelle uitval waar Tom van Veen na een pass van Tim richting DSVP doel kon gaan. Met een stift probeerde Tom de keeper te passeren, maar dat lukte net niet. Maar 5 minuten later was het wel raak. Na goed opkomen van Pavel op de linkerflank, volgde een breedte pass op Nick die dit netjes afrondde en de 0-2 scoorde (foto 6). De grensrechter van DSVP vlagde voor buitenspel, maar scheidsrechter de Bruijn reageerde hier niet op. De grensrechter liet hierop zijn vlag vallen en ging weg, maar kwam hier later op zijn beslissing weer terug.

Verwoede pogingen van DSVP om de achterstand te verkleinen hadden weinig effect. Wel moest Pavel zich een keer letterlijk en figuurlijk voor de bal gooien om een schot tot corner te verwerken. Het was S.V. Honselersdijk die nu de beste kansen kreeg. Een pass van Leon op de ingevallen Luuk Groenenboom (foto 8) die in zijn eerste actie de bal breed legde op de volledig voor het doel vrijstaande Tim. Voor een leeg doel tikte Tim echter de bal naast. In de 85e minuut was het Michel die een duel aan ging met zijn tegenstander en met een knieblessure moest uitvallen. DSVP had de kracht niet meer om nog iets te ondernemen en legde het bijltje er bij neer. Het begon fouten te maken en hier profiteerde S.V. Honselersdijk van. In de 87e minuut was het een fout in de verdediging van DSVP. De bal werd te zacht teruggespeeld, en Nando reageerde hier goed op. Hij omspeelde de uit zijn doel komende keeper en schoot in een leeg doel raak: 0-3. Even later floot scheidsrechter de Bruijn de wedstrijd af.

Een mooie overwinning en een goede generale voor a.s. zaterdag. Dan komt koploper Te Werve op bezoek. De ploeg viert aan het einde van het seizoen, het 100-jarig bestaan van de vereniging en wil dit graag met een mooi resultaat vieren.

Opstelling
Tom van Schie, Tom Lobert, Michel van Giesen (geel, -85 Ricardo van Rijn), Rico Kok (-55 Nando Kok), Pawel Rubin (geel), Tim van der Meer, Marcel Duijvestijn Ralph Heskes, Leon de Brabander (A), Tom van Veen (-80 Luke Groenenboom), Nick Peeters

Door: Jan de Brabander

Van der Meer verzekeringen