S.V. Honselersdijk mist te veel kansen
zondag 4 oktober 2015

Op SUPER SATURDAY heeft S.V. Honselersdijk niet de volle winst kunnen pakken. Ook deze wedstrijd kon S.V. Honselersdijk, wederom de geboden kansen niet verzilveren. De wedstrijd leek een kopie van de wedstrijd verleden week tegen Verburch. Een tegenstribbelend cvv Berkel kon tevreden zijn met het gelijke spel, 2-2.

Eerste helft
Aan cvv Berkel was het alles aangelegen om de 3 punten naar Berkel mee te nemen. De ploeg die verleden jaar bovenin meedraaide, staat nu onderin met een schamele 2 punten. Voor S.V. Honselersdijk was het zaak, na de teleurstellende wedstrijd tegen Verburch, om tegen cvv Berkel weer orde op zaken te stellen. Maar in het begin van de wedstrijd, ging het aan de rechterkant volledig mis. Werd in eerste instantie de doorgebroken Freek van der velden door Rico verijdeld.

Maar even later was het Nando die zijn pass zag stranden. Zijn directe tegenstander van der Velde, kon hierdoor ongehinderd richting keeper Tom van Schie gaan, en schoot in de korte hoek raak, 0-1. In een hoog tempo probeerde de Dijk de achterstand weer te niet te doen, en dat leverde in een kort tijds bestek een aantal kansen op. Uit een voorzet van Tim was het de keeper van cvv Berkel, die half mis tastte. De terugspringende bal werd door Leon overgeschoten. Even later een strakke pass van Frank op de vrijstaande Leon. De bal stuitte van zijn borst en ook deze kans ging verloren. Zo ging de wedstrijd in een hoog tempo door, waar scheidsrechter den Hartog alle moeite had om het bij te benen. Met veelal verzorgd voetbal en snelle combinaties, werd Berkel ver teruggedrongen op eigen helft. In de 12e minuut was het Pawel die op links goed werd aangespeeld en door mocht gaan en scoorde (foto 2). Volgens velen geen buitenspel, maar op advies van de grensrechter werd het doelpunt toch afgekeurd.

Na 20 minuten kwam ccv Berkel enigszins onder de druk van de thuisploeg vandaan. Hierbij werd het nodige fysieke in de strijd gegooid, waar de Dijk niet gelijk een antwoord op had. Het middenveld verzaakte om het duel aan te gaan, en liet zich enigszins aftroeven door Berkel. Dit werd de ploeg bijna fataal. Na een uitval werd de Dijkse verdediging uitgespeeld, en kon Michel op de lijn nog net redding brengen (foto 3). Maar het was S.V. Honselersdijk die het spel bepaalde. Het laatste kwartier van de 1e helft ging het veel over de linkerflank, waar het meeste gevaar vandaan kwam. Het resulteerde in een aantal corners die niet echt voor gevaar zorgde. In de 40e minuut eindelijk weer een knappe aanval van de Dijk. Tom van Veen tikte de bal op links naar de diepgaande Tim. Tom kreeg de bal terug en tikte de bal voor de misgrijpende keeper van cvv Berkel in het doel, 1-1. (foto 4)

Tweede Helft
De thuisploeg nam in de tweede helft vanaf de aftrap opnieuw het initiatief om de score een andere wending te geven, en dit had vrijwel onmiddellijk effect. Het was Tom van Veen die na een actie, door een mêlee van spelers probeerde uit te halen (foto 5). De bal kaatste hierna voor de voeten van Leon, die hard uithaalde, 2-1. Een heerlijk opsteker voor de ploeg van Piet Boon. Het antwoord was nu voor cvv Berkel. Het ging risico’s nemen en dat leverde wat corners op. In de 59e minuut opnieuw een corner. Bij deze corner wat duw en trekwerk van beide kanten. Hier zag scheidsrechter den Hartog een overtreding in aan Dijkse kant en legde de bal tot verbijstering op de stip. Dit kansje werd door aanvoerder Erwin van der Stoep benut, 2-2.

Hierna volgde een waar offensief van de thuisploeg. Berkel trok zich terug in eigen gelederen. Veel aanvallen gingen gericht naar Nick Peeters. De snelle linksbuiten moest voor het grote gevaar zorgen. In de 65e minuut pikte Nick de bal op en gaf hem diep op Tom van Veen, helaas het schot van Tom verdween net over de kruising. Zo kreeg het legio kansen om de trekker over te halen. Uit een mooie aanval kwam Nick alleen vrij voor de keeper (foto 6), echter de keeper kon er nog een voet tussen krijgen. Ook een lob van Tom van Veen nadat de keeper uitgelopen was, ging over het doel. Een vrije trap van Tim na een overtreding op Thomas Ros, werd door Tom Lobert in de handen van de berkelse doelman gekopt (foto 7). Vlak voor tijd de laatste grote kans. Pawel kon op links de diepte in gaan en gaf een perfecte voorzet op Tim, die een vrije kop kans kreeg maar deze verdween naast het doel (foto 8). Hierna de bekende vertragings tactiek van onze tegenstander. Ze waren blij met een gelijkspel en haalden alles uit de kast om een puntje mee te nemen naar Berkel. Na 5 minuten blessure tijd floot de matig leidende scheidsrechter den Hartog af, en was de teleurstelling af te lezen bij de Dijkse spelers.

Opstelling
Tom van Schie, Nando Kok(geel,-65 Tom Lobert (geel)), Michel van Giessen, Rico Kok, Pawel Rubin, Tim van der Meer, Marcel Duijvestijn (geel) , Frank Vellekoop (-45 Thomas Ros (geel)), Leon de Brabander (A), Tom van Veen, Nick Peeters

Van Dijk Brouwer Installatietechniek