S.V. Honselersdijk kan het niet afmaken
zondag 27 september 2015

De weersomstandigheden waren ideaal om een leuke wedstrijd te bezoeken. Zo lokte de derby tussen Verburch – S.V. Honselersdijk vele toeschouwers naar de Poeluk. Verburch heeft een zwakke competitiestart, en een overwinning op de Dijk is hard nodig. Maar trainer Piet Boon had aangegeven dat zijn elftal er voor ging, en alleen een overwinning zou tellen. Alle ingrediënten dus, voor een spannende wedstrijd.

Eerste helft
De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Gielis die een vrijwel foutloze wedstrijd floot. Hij voelde de derby goed aan en hield de wedstrijd strak. Het was S.V. Honselersdijk die het beste uit de startblokken kwam. De ploeg was het merendeel op de helft van Verburch te vinden, maar echt gevaarlijk kon het nog niet worden. De vrije man was voorin nog moeilijk te vinden en de aanvallen liepen daardoor vaak stuk.

Veelal werd spits Tom van Veen gezocht, maar die kreeg weinig ruimte. De ruimte moest dus gezocht worden aan de flanken, wat in het begin van de wedstrijd nog te weinig gebeurde. In de 19e minuut leek toch een doorbraak te komen. Frank zag de ruimte op links en stuurde Nick de diepte in. Helaas kreeg Nick de bal niet onder controle, zodat de kans teniet werd gedaan. In de 20e minuut ging Verburch op oorlogspad en er ontstond enige paniek in de Honselse defensie. Dat leidde in de 20e minuut tot een corner voor Verburch. Deze werd door Dave Zwinkels van Verburch in de verste hoek gekopt, onbereikbaar voor keeper Tom van Schie, 1-0. Verburch hield hierna wederom de verdediging gesloten en gokte op de counter. In de 30e minuut een vrije trap voor S.V. Honselersdijk op het doel van Verburch. De zwak genomen vrije trap leidde er toe dat Verburch weer kon uitbreken, en alleen voor keeper Tom van Schie kwam te staan. Het schot ging gelukkig voor de Dijk naast.

In de 33e minuut leek de gelijkmaker in de maak. Een scrimmage in de doelmond van Verburch, werd de bal een aantal keren van de doellijn gered, en uiteindelijk weggewerkt. In de 37e minuut een ongelukkig moment voor Marcel. Uit een corner ging hij een kopduel aan, en moest geblesseerd met een scheurtje in de boven lip het veld verlaten. Ralph was zijn vervanger. Gelijktijdig paste trainer Piet Boon nog een wissel toe. Lars Kester had last van een blessure en werd vervangen door Tom Lobert. S.V. Honselersdijk ging nog nadrukkelijker op zoek naar de gelijkmaker. Vlak voor rust veroverde Leon de bal, en werd daarna onderuit gehaald. De vrije trap van Tim werd van dichtbij door Tom Lobert in het doel gekopt (foto 2).

Tweede Helft
De tweede helft was net een paar minuten oud en de Dijk stond op voorsprong. Leon kreeg de bal aangespeeld en speelde de bal diep op Tom van Veen. De verdediging van Verburch greep te zwak in, waardoor Tom alleen op de keeper af kon gaan en de 1-2 scoorde (foto 3). Een ideaal moment om op voorsprong te komen. Het was Verburch die nu moest komen, maar Verburch was niet bij machte om het S.V. Honselersdijk moeilijk te maken. Het was S.V. Honselersdijk die de boventoon voerde. Verburch kon niet meer dan de bal tegen houden. Van opbouw was geen sprake meer, en had dan ook alle geluk , dat S.V. Honselersdijk niet verder uitliep.

Honselersdijk kon naar hartenlust aanvallen. De mooiste kansen werden jammer genoeg verprutst, en dan is er vaak de ongeschreven wet dat meestal de goal dan aan de andere kant valt. Dat gebeurde in de 83e minuut. Sven van der Meer werd randje strafschopgebied aangespeeld, en kon ongehinderd aanleggen voor een schot dat Tom van Schie te machtig was. Met een slotoffensief probeerde S.V. Honselersdijk alsnog de overwinning naar zich toe te trekken. Maar verder dan een schot van Nando die over de lat werd getikt, en een schot uit de draai van Nick die net naast ging, kwam de Dijk niet.

Hiermee deed S.V. Honselersdijk zichzelf te kort, in deze sportieve wedstrijd. Volgende week kan het zich hiervoor revancheren, want dan komt het laag geklasseerde Berkel op bezoek op de Strijphorst.

Opstelling
Tom van Schie, Nando Kok, Michel van Giessen (geel), Rico Kok (-88 Pawel Rubin) , Lars Kester (-37 Tom Lobert),Tim van der Meer (geel), Marcel Duijvestijn (-37 Ralph Heskes), Frank Vellekoop (geel), Leon de Brabander (A), Tom van Veen, Nick Peeters

Door: Jan de Brabander

jem-id