Doelpuntrijke bekerwedstrijd tegen Quintus
woensdag 26 augustus 2015

Door een blikseminslag in de lichtinstallatie van veld 3 en 4 was S.V. Honselersdijk genoodzaakt om op het hoofdveld te spelen. Normaliter zou het veld gespaard worden tot de eerste competitiewedstrijd. Voor de toeschouwers kwam dit heel goed uit. De regen kwam met bakken uit de hemel, maar in de tribune zat je tenminste nog droog. De aanwezige toeschouwers konden vanavond genieten van totaal 2 verschillende helften. De 1e helft was Quintus oppermachtig en leidde voor rust verdient met 4-2. Na de doelwisseling pakte de thuisploeg de zaken energieker aan. De ruimtes werden kleiner gehouden, en spelers verleenden elkaar beter rugdekking.

Eerste helft
S.V. Honselersdijk kwam in het eerste gedeelte niet op gang. Het leek een beetje overvallen door de fysieke aanvalsdrang van de tegenstander. Menige duels werden verloren, zonder zelf ook maar enig tegenstand te geven. Binnen 20 minuten stond de Dijk met 3-0 achter. In de 30e minuut kon Leon wat terug doen, en hij maakte de 1-3.

In de 40e minuut liep de score weer verder op voor Quintus na een knappe aanval, 1-4. Net voor rust wist Frank de marge
weer te verkleinen en scoorde de 2-4.

Tweede helft
Na de rust stond er qua beleving een heel ander team. S.V. Honselersdijk nam het initiatief over van Quintus en de toeschouwers kregen een heel andere wedstrijd te zien. Quintus kwam er niet meer aan te pas. In de 50e minuut was het Tom van Veen die via een uitval de 3-4 maakte. Even later ging Leon alleen door, en werd onderuitgehaald net voor het strafschopgebied. Zijn tegenstander kon met rood vertrekken. Quintus kreeg het nu helemaal moeilijk. De druk werd steeds groter. Was het eerst een schot van Tim op de paal die een doelpunt voorkwam, maar in de 65e minuut was het wel raak. Een vrije trap werd door Michel snoeihard in de kruising geschoten, 4-4. Even later maakte Tom van Veen zijn 2e treffer, 5-4. Na een steek pass van Nando, kon Leon alleen op de keeper af gaan. Hij omspeelde de keeper en scoorde de 6-4. Vlak voor het einde van de wedstrijd wist Michel uit een corner van Leon, koppend de 7-4 te maken wat tevens de eindstand was.

A.s. zaterdag volgt de 3e bekerwedstrijd thuis tegen zondag 3e klasser Erasmus.

Opstelling:
Izan Barendse, Nigel Hendriks, Michel van Giessen, Tom Lobert, Ricardo van der Zijden, Marcel Duijvesteijn (geel), Frank Vellekoop, Tim van der Meer, Leon de Brabander (A), Tom van Veen, Nando Kok

Condubouw