Het Club van Honsel Mini-F toernooi
zondag 24 mei 2015

Het Club van Honsel Mini-F toernooi. Oftewel: alleen maar blije kinderen. Afgelopen zaterdag was SV Honselersdijk gastheer voor het afsluitende Westlandse mini F toernooi, voor deze gelegenheid omgedoopt tot het DCVH Mini-F toernooi. Maar liefst 54 teams bestaande uit 4 tot 5 kinderen van 14 Westlandse verenigingen hadden zich ingeschreven voor deze dag. We konden dan ook met recht spreken van een grote mini invasie.

We begonnen de dag met een gezamenlijke warming up op het hoofdveld. De warming up stond onder leiding van een zeer speciale gast, nl. de op ons sportpark bekende Strijpie de Oranje Leeuw. Op de klanken van Viva Hollandia en Ochtendgymnastiek werden de spiertjes opgewarmd.
De 54 teams waren verdeeld over 9 poules van 6 teams. Ieder poultje werd op één vast veld afgewerkt, in totaal waren er 9 miniveldjes uitgezet.
Er waren ook 4 nieuwe mini F doeltjes aangeschaft en de overige benodigde doeltjes zijn geleend bij Velo en Quintus, waarvoor onze hartelijke dank.

Voor de gezonde trek was er voor ieder team een tasje met appels en bananen beschikbaar. Verder was de Healthy Food Movement aanwezig met snoeptomaatjes. Voor de dorst was er limonade beschikbaar aan de buitenbar waar de kinderen zich ook konden laten schminken. 2 enorme luchtpoppen/kanonnen waren bij de ingang geplaatst en vrolijke voetbal- en smurfenhits knalden uit de speakers. Het kon niemand ontgaan dat er een groot kindervoetbalfeest aan de gang was.

Ook de EHBO was aanwezig, maar heeft behoudens een pijnlijke knie en een ouder met hoofdpijn (bal tegen het hoofd) een rustig ochtendje beleefd.

De gehele ochtend hebben we dan ook kinderen gezien die het voetbal beleefden in hun puurste vorm. Lekker rennen achter een bal, proberen te scoren, maar vooral plezier beleefden aan het mooie voetbalspel. Ook de toeschouwers hebben genoten van het spel, want standen worden bij de mini's niet bijgehouden. Het mooiste van zo'n evenement is dat er ook alleen maar winnaars zijn.

Na afloop volgde uiteraard een prijsuitreiking. Per vereniging werden de teams naar boven geroepen door de voorzitter. Met z'n allen naar boven met de trap, de bestuurskamer in waar ze een medaille kregen omgehangen en vervolgens werden de kinderen op het balkon toegejuicht door de ouders en andere teams (er was een bankje neergezet zodat de kinderen ook boven de reling uitkwamen voor de vele foto's!!!). Om het feest compleet te maken was er achteraf nog een ijsje en konden de blije kinderen en trotse ouders aan het Pinksterweekend beginnen.

Rest ons om iedereen die zijn of haar steentje hebben bijgedragen aan het slagen van dit toernooi van harte te bedanken. Het is mooi en fijn om te zien dat zoveel mensen in de weer zijn om de kinderen een mooie dag te bezorgen. Een mooier visitekaartje kon sv Honselersdijk niet afgeven. Helemaal top!!!!!

Namens de organisatie: Ingrid Kortekaas, Rick ten Have, Reinier Persoon, Frank van Adrichem en Marcel van der Ende.

Prins Group