Marko Penning aangesteld als TC lid D-C-B jeugd
woensdag 20 mei 2015

De eerste naam voor de invulling van de Technische Commissie is bekend. Marko Penning is per direct aangesteld als TC lid van de D-C-B sectie en deze bekendmaking zal ongetwijfeld de eerste stap zijn in het rond maken van de nieuwe Technische Commissie.

Om kort kennis te maken stelden we Marko een aantal vragen:

Hoelang ben je al betrokken bij de club en wat heb je in die jaren gedaan voor de vereniging?

Ik ben in 1974 lid geworden en als 9-jarige begonnen in de E-3. Vanaf 1985 heb ik 18 jaar in het eerste elftal gespeeld, waarmee ik twee keer kampioen ben geworden en 1 keer gedegradeerd. Na mijn afscheid in 2003 ben ik in een vriendenteam met vooral oud-selectiespelers gaan spelen. Daar speel ik nu nog steeds, en ik ga er zelfs nog een jaartje aan vastplakken. Drie jaar geleden ben ik begonnen als jeugdtrainer van de D-3, en de afgelopen twee seizoenen heb ik 1x/week Marcel Noordam geassisteerd bij de C-selectie.

- Wat houdt je nieuwe functie precies in?

Afgelopen seizoen is er door een team van deskundigen hard gewerkt om een nieuwe structuur voor de Technische Commissie te ontwerpen. Hierbij is een aantal leeftijdsgroepen van de ‘’oude’ TC-organisatie samengevoegd en een aantal overige taken herverdeeld. In de nieuwe functie ben ik in principe verantwoordelijk voor het beleid en de gang van zaken in de B-C-en D-sectie. Hierbij werk ik nauw samen met de hoofdtrainers, hoofdleiders, en de nog aan te stellen technisch coördinator. Daarnaast maak ik als TC-lid samen met de overige TC-leden deel uit van de Technische Commissie, die als geheel het voetbaltechnische beleid van de vereniging bepaalt en bewaakt.

- Wat wil je bereiken in je nieuwe functie?

In het nieuwe technische beleidsplan staat als motto: “Prestatief met plezier”. Daar kan ik mij helemaal in vinden. Het streven is om de prestaties van de vereniging als geheel naar een hoger niveau te tillen. Plezier blijft altijd de hoofdzaak, maar het spelen in selectie-elftallen is niet alleen maar vrijblijvend en vanzelfsprekend, en ook tijdens het seizoen zullen de selectiespelers wel moeten blijven aantonen dat ze hierin thuis horen. Daarnaast vind ik het even belangrijk dat de jongens (en meisjes) die in de lagere elftallen spelen, ook plezier blijven houden in het spel, zich op hun eigen niveau zo goed mogelijk blijven ontwikkelen, en bij de vereniging betrokken blijven.

- Waarom de keuze voor de groep D,C,B?

Een combinatie van factoren denk ik, een groot deel van de spelers in deze categorie ken ik vanuit de trainingen van de laatste jaren. Mijn zoon zit in deze leeftijdscategorie waardoor ik wel redelijk op de hoogte ben van de belevingswereld en interesses van deze leeftijdsgroepen. In deze groepen vindt er over het algemeen een grote ontwikkeling plaats bij spelers, zowel fysiek, als technisch/tactisch, terwijl ook zaken als houding, instelling en mentaliteit een steeds grotere rol gaan spelen. Verder staat er een goede groep trainers en begeleiders, waar ik veel vertrouwen in heb en zie ik in alle leeftijdsgroepen veel talentvolle jonge spelers.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek