Vooruitblik op morgen
vrijdag 8 mei 2015

Het seizoen nadert zijn einde en helaas zijn er daarom maar een handje vol wedstrijden te zien op het programma. Zonder ieders wensen en doelstellingen te kort te doen, gaat het er nog om bij de wedstrijden van Vrouwen 1 en Heren (?) 1. Beide moeten winnen om de ambities waar te maken. Voor de dames nog 5 wedstrijden naar het kampioenschap: de voorsprong op de eerste achtervolgsters bedraagt 9 verliespunten....

Bij de mannen zijn er andere doelen: de nacompetitie ontlopen. Hieronder de stand van zaken en het programma van de naaste concurrenten. Hoe zit het nou?

De nummers 12 en 11 degraderen. Duindorp S.V. eindigt als nummer 12 en is reeds gedegradeerd. De nummers 10 en 9 spelen nacompetitie. Naaldwijk, DSVP, S.V. Honselersdijk, Quintus, Ariston '80 en Quick Steps komen hiervoor in Aanmerking. Volgens ons is bij een gelijk aantal punten om direct te kunnen degraderen bij twee of meer ploegen niet mogelijk; er volgt dan een beslissingswedstrijd. Dit is niet van toepassing om de nacompetitieplaatsen te ontlopen: hier is het doelsaldo van toepassing.

Het programma, relevant voor de onderste plaatsen:
Naaldwijk (8) - Ariston '80 (12)
Quick Steps (13) - S.V. Honselersdijk (10)
Quintus (11) - Semper Altius (5)*
DSVP (9) - S.V. Houtwijk (3)

Nog wat achtergrondfeiten:
- Naaldwijk verloor 4 van hun laatste 5 wedstrijden
- Quintus verloor geen van hun laatste 3 wedstrijden
- DSVP verloor 3 van hun laatste 4 wedstrijden
- Honselersdijk verloor 1 van hun laatste 5 wedstrijden
- Alleen bij winst kan Quick Steps directe degradatie ontlopen
- Honselersdijk heeft uit 4 keer verloren, Quick Steps thuis 6 keer verloren
- Semper Altius kan bij winst en puntverlies van KMD en Duno de 3e periode winnen
- Alle directe tegenstanders van ons eerste in de strijd tegen nacompetitie spelen thuis
- Bij een gelijkspel is Naaldwijk veilig
- Bij een gelijkspel is Ariston '80 niet direct gedegradeerd
- De WOS is live aanwezig bij Naaldwijk, Quintus en S.V. Honselersdijk

Nog wat voorbeschouwingen op de diverse wedstrijden kunt u lezen via:
- hethaagsamateurvoetbal.nl
- quicksteps.nl
- semperaltius.nl

We lezen bijna overal in de voorbeschouwingen: er moet door beide teams gewonnen worden. Dat kan natuurlijk niet. Wel kun je je goed voorbereiden en er een leuke sportieve wedstrijd van maken. En hopelijk voor S.V. Honselersdijk een succesvolle zaterdag van maken!

jem-id