S.V. Honselersdijk dicht bij een stunt
vrijdag 17 april 2015

Dinsdagavond de 1e ronde voor de Flynth Westland Cup op Sportpark de Hoge Bomen. De tegenstander was de zondag tak van Westlandia, geen onbekende ploeg van onze trainer Piet Boon. Westandia won verleden jaar de beker en heeft de beker inmiddels al 10 keer in zijn handen gehad. Dus S.V. Honselersdijk weet wat ze te wachten staat.

Eerste helft
Door werkzaamheden en schorsingen voor aankomende zaterdag, waren er wat wijzigingen in de opstelling, ten opzichte van afgelopen zaterdag.

Maar trainer Piet Boon wist, als ex-trainer van Westlandia, al te goed hoe ze zouden spelen. Het had zijn tactiek helemaal daarop afgestemd. Westlandia speelde vrijwel constant de lange bal naar de zijkanten, maar daar werden de Westlandianen gelijk vastgezet, en gaven ze geen kans om de bal rond te spelen. S.V. Honselersdijk speelde vrij onbevangen. Bij balbezit werd rustig rond getikt en gezocht naar de vrije man. In de 10e minuut werd Nick vrijgespeeld en kon alleen aflopen op de keeper en hij scoorde de 1-0. Westlandia drong wat meer aan, en forceerde wat corners en vrije trappen. In de 16e minuut een voorzet in het strafschopgebied, waar Tom Lobert in de rug werd gelopen door zijn tegenstander, en scheidsrechter Ekelenburg hiervoor had moeten fluiten. Tom bleef liggen en Westlandia speelde door en scoorde uit die aanval, 1-1. Even later werd Tom vervangen door Branco. Maar S.V. Honselersdijk bleef goed partij geven en zocht de aanval. Weslandia had de grootste moeite onze aanvallers in bedwang te houden. In de 20e minuut een overtreding op Nick. De vrije trap van Frank werd ternauwernood door een speler van de doellijn gekopt. (foto 2). Zo gingen de aanvallen op en neer en waren de Dijkenaars niet de mindere.

In de 40e minuut mocht Frank weer een vrije trap nemen, na een overtreding op Nick. Uit de vrije trap kon Michel in vrije positie net niet zijn hoofd achter de bal zetten, en ging de bal voor langs. Even voor rust een gevaarlijke situatie na balverlies van Ricardo. Keeper Martijn wist met een knappe redding een achterstand te voorkomen.

Tweede Helft
De 2e helft begon S.V. Honselersdijk goed aan de wedstrijd. Het loerde via de snelle counters op een doelpunt. In de 61e minuut was Nick weer zijn tegenstander te snel af. Zijn voorzet werd door Pavel van dicht bij op de paal gekopt. Zo kreeg de Dijk de beste kansen. In de 69e minuut was het dan toch raak. Nando mocht randje buitenspel door gaan. Tussen 3 man in klutste de bal naar voren waar Pawel goed op reageerde. Alleen voor de keeper maakte hij de 2-1, wat op dat moment terecht was. Maar hierna ging Westlandia risico’s nemen met 1 tegen 1 achter in. Het had niet veel gescheeld of de voorsprong was toch zelfs groter geworden. Maar de druk werd groter op het doel van Martijn van der Hoek, en hij verrichtte een paar knappe reddingen. Ook achter in stond het als een huis met Michel en Marcel. Veel duels werden gewonnen, maar de aanvallen kwamen net zo hard weer terug.

De laatste 10 minuten van de wedstrijd moesten de moegestreden Dijkenaars toch capituleren. In 4 minuten tijd werd de 2-1 achterstand omgebogen tot een 3-2 voorsprong voor Westlandia. Toch liet S.V. Honselersdijk zich niet gewonnen geven. In de 88e en 90e minuut waren Pawel en Nando dicht bij een doelpunt. Schoten gingen maar rakelings naast. Net voor het donker werd, floot scheidsrechter Ekelenburg voor het einde van de wedstrijd. Een sterk spelend S.V. Honselersdijk kon met opgeheven hoofd afscheid nemen van de Flynth Westlandcup.

Opstelling
Martijn van der Hoek, Ricardo van der Zijden, Marcel Bruggeling (A), Tom Lobert (-25 Branco Kok), Michel van Giesen, Frank Vellekoop, Leon de Brabander (-45 Robin Westeijn), Marcel Duijvesteijn (-62 Roy Steekelenburg), Nick Peeters, Pawel Rubin, Nando Kok

Van der Meer verzekeringen